Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

fredag, augusti 18, 2006

När ska nr 2 komma...?


ja inte bebis alltså, utan det andra nr 2..:-) Jag trodde aldrig att jag som mamma skulle skriva om när Max bajsar eller inte. Men va tusan, nu har han inte gjort det sedan i söndagskväll, så då måste man ju få ventilera sig lite. Det är nästan så att jag blivit rädd för att gå ut med tanke på att sannolikheten att det faktiskt kommer snart ökar hela tiden.

Han verkar dock inte lida av det själv, åtminstone inte hela tiden. Han kan bjuda sin mamma på många leenden och skratt också. En liten favorit är att gapskratta just nu. Då känns verkligen ens egen trötthet som bortblåst. Ett sådant skratt förlänger verkligen livet.

Idag hoppas Max och jag på att Roger hinner köpa en matstol på väg hem från jobbet. Vi hade först tänkt oss typ Trip Trapp eller liknande, men har nu fastnat för en modern variant i plast och stål.

Medan jag skriver nu ligger Max i sitt gym. Han har lyckats flytta kroppen ett halvt varv genom att dra sig i spökena som hänger och dinglar. Han är lite påhittig min son:-)

Dagens bild får bli när ny måltid introducerades. Vad sägs om lite katrinplommonpuré?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida