Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

onsdag, augusti 01, 2007

Solbrillor

Den här sommaren har jag trots vädret förbrukat solbrillor utan dess like. Kan bero på att Max är i farten och gillar att prova mammas grejer. Här om dagen gick det relativt nya paret sönder. Eftersom de var ganska så dyra blev jag lite ledsen. Tänkte att de kanske gick att laga och bestämde mig för att gå till en optiker och fråga. På Synsam på Hornsgatan så sa de att det var omöjligt att laga för att det var så mjuka bågar och att jag borde ha köpt dyrare bågar ifall jag ville att de skulle gå att reparera…. (de hade ändå kostat 700 kr). Visserligen inte på den Synsambutiken, men väl en Synsam i Sundbyberg.

På lunchen gick jag ner till butiken här i Sumpan för att jag bara kände att jag ville fråga någon annan också. Tjejen i kassan sa att jag kunde byta ut hela fronten, dvs behålla skalmarna - men inte mer. Konstigt tyckte jag eftersom jag bara ville byta det lilla gångjärnet som håller ihop skalmen med fronten. Tjejen såg hur ledsen jag såg ut och sa att hon skulle ringa Poloraid och höra efter om det verkligen inte gick. Hon tog mitt telefonnr och sa att hon skulle återkomma. Hade inte mycket förhoppningar när jag gick därifrån, men nyss så ringde hon och sa att jag skulle få ett helt nytt par. De jag hade skulle reklameras trots att jag inte hade något kvitto. Tur för mig att jag inte sa hur de gått sönder….. Ibland blir man helt enkelt paff över vilken service man kan få :-)

1 kommentarer:

Klockan 01 augusti, 2007 21:20 , Blogger Åsa sa...

Vilken tur du hade!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida