Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

tisdag, november 06, 2007

Kökskaoset

Igår skulle Noblessa komma och göra slutmontering av köket (felaktiga delar....) för femtielfte gången. Vi hade med nöd och näppe fått till att en av oss kunde vara hemma och släppa in dem och piska så at de skulle åtgärda alla små brister. Efter en stund när jag pratat med dem om olika saker - upptäcker jag att jag står och stirrar på en av kartongerna de har med sig. Med en blick kan jag konstatera att vi återigen fått fel vara levererad och att de därmed inte kunde göra mer än halva jobbet. Jag är så jäkla trött på eländet nu - ständigt släpa fram masonitskivor att täcka golvet, plocka bort dem och ha dem stående i hallen väntandes på nästa tillfälle. Vi ska banne mig ha rejäl kompensation för all denna väntan, alla samtal, alla felleveranser, slarvig montering....

6 kommentarer:

Klockan 07 november, 2007 13:08 , Anonymous Anonym sa...

Men åh vilken otur ni har. hoppas att ni får en rejäl kompensation.

Om du har ngn tid över så ses jag ju gärna.

STOR uppmuntringskram!!

 
Klockan 07 november, 2007 15:43 , Anonymous Anonym sa...

Jag tycker synd om er för det tycks ju som Noblessa är väldigt inkompetenta. Hoppas att det löser sig med det snaraste.
Kramar till Er alla tre.
Mamma & mormor

 
Klockan 08 november, 2007 18:49 , Blogger Åsa sa...

Som IKEA anställd så blir man lite nyfiken på hur ni behandlas. Känns det helt hopplöst eller kommer ni att bli kompenserade?

Kram på er alla tre!

 
Klockan 08 november, 2007 21:36 , Blogger Camillas lockar sa...

Ja, jäklar, vad kompensation ni ska ha. Er kostnad borde vara nere i noll kronor snart.

 
Klockan 08 november, 2007 21:47 , Anonymous Anonym sa...

Håller med Camilla dom borde banne mej få betala för att komma hem till er och fixa det sista.
kram på er hoppas att du får en bra födelsedag med mys och pys :)

Kram Anneli

 
Klockan 09 november, 2007 09:54 , Anonymous Anonym sa...

Max nu ska du grattulera din mamma för hon fyller år idAG. jag tycker att det är förjäkligt av nobless att inte klara av att göra klart köket.STORT GRATTIS PÅ DIN DAG.
Kram på er alla tre.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida