Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

söndag, oktober 07, 2007

Näsa...

När Max var nyfödd låg vi ofta och gned våra näsor mot varandra. Självklart lätt och försiktigt. Ibland låg man bara och strök lite med fingret på näsan och så somnade han.

Nu har han börjat med det igen. För det första så hyser han stor fascination för näsor just nu och dessutom älskar han att gnugga näsa. När han låg och skulle somna i min famn, vänder han plötsligt upp huvudet, lägger handen på min kind och börjar gnugga. Han ler och ögonen plirar. Sådana ögonblick ska man minnas - det kändes nästan magiskt.

Helgen har till stor del spenderats utomhus. Vi har (mest Roger) städat ute i markerna runt stugan, eldat ris och gått på promenader. Max har varit supernöjd och solen sken för det mesta skönt. Inomhus gillade han att mysa i sin nya morgonrock. (ska testa och se om jag kan ladda upp modellbilderna nu).



4 kommentarer:

Klockan 07 oktober, 2007 23:45 , Blogger Kajsa sa...

Nämen, vem är det där?? Ser ut som en riktig liten man! Gulligt. :-D

 
Klockan 08 oktober, 2007 21:06 , Blogger Camillas lockar sa...

Supersöt! Ehum, jag menar jättetuffa killen! Det där med gnugga näsa praktiserar vi ofta här hemma. Började för nån månad sen, tror jag. Nu är det inte lika ofta, men ack så mysigt när vi gnuggar ;-)

 
Klockan 13 oktober, 2007 13:30 , Blogger Åsa sa...

Blivande fotomodell eller??? gör bra poser tycker jag!
Kram på er i höstkylan

 
Klockan 15 oktober, 2007 20:10 , Anonymous Anonym sa...

Så mysigt!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida