Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

torsdag, september 20, 2007

lite trista inlägg

Det känns som mina inlägg här numera bara handlar om gnäll och trista grejer. Hmm, nu sitter jag dessutom med jordens förkylning, så är inte på topphumör heller. Inte kan jag ladda upp några roliga bilder på Max för PCn är fortfarande på verkstan.. Jag ber fortfarande till gudarna att det ska fixa sig utan att de behöver blåsa hårddisken.

Max är lite hostig, men näsan verkar ha blivit lite bättre. Han har börjat gilla att ta hostmedicin och flytande Ipren eller Alvedon. Han vill ha mej mej (vilket är mer mer). Lite oroväckande kanske, man vill ju inte att han ska bli allt för förtjust - men ändå skönt att slippa tvinga i honom.

Borde söka jobb istället för att blogga, men energin tryter lite ikväll. Även om energin just nu är lite låg, så känner jag mig jäkligt taggad i jobbsökandet. Min "kära" chef vill ju inte acceptera mina arbetstider (som jag kommit överrens om med förra chefen), så jag känner att jag vill lämna det där bygget fortare än kvickt. Blir lite frustrerad över att alla rekryteringsprocesser ofta är så utdragna. I min iver har jag lagt ut lite krokar här och var och fått några förslag att jag borde starta eget. Jobba som konsult... Huu det känns läskigt. Jag skulle kunna tänka mig att ha ett café eller en butik, men sälja mina tjänster känns svårare - fast kul också. Ska fundera lite mer och se vilket angreppssätt jag ska ha på det. Det vore nog skönare att bli anställd konsult istället - lite tryggare i varje fall.

Nej, nu tror jag det får bli sängen och jobbsökande uppskjutet till morgondagen...

4 kommentarer:

Klockan 21 september, 2007 13:46 , Anonymous Anonym sa...

Krya på dig och lycka till med jobbsökeriet.

 
Klockan 21 september, 2007 16:06 , Blogger Samekissen sa...

Krya på dig gumman. Ja det där caféet kanske inte vore helt fel ändå har vi inte pratat om det förrut. STOR KRAM

 
Klockan 21 september, 2007 21:19 , Blogger Kajsa sa...

Kanske konsulta på halvtid till att börja med??

 
Klockan 21 september, 2007 22:19 , Blogger Camillas lockar sa...

Din stackare. Gnäll på allt du kan, vad har man bloggen till, haha ;-} Det är säkert en mening med att du inte fått ett nytt knäck redan. När som helst lossnar det och då lossnar det rejält! Måla upp en skön målbild så länge om vad du ska säga när du slutar :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida