Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

måndag, september 10, 2007

och det kommer mera...

Eller vad sägs om halv hjärnskakning och en gigantisk bula i pannan på mig. Det fattades bara något som skulle sätta pricken över i.

Max hade fått blodpudding på dagis och inte ätit något. Lite knäckebröd och frukt var allt han fick i sig. Eftersom vi hade strömavbrott här hemma tänkte jag åtgärda matproblemet på MC Donalds. Max trivdes som fisken i vattnet i lekhörnan och åkte rutschkana så det stod härliga till. När jag tyckte det var dags att gå, tyckte Max precis tvärtemot. Under tiden som han lekt stod jag och åt vid ett ståbord med vagnen under. När jag skulle sätta Max i vagnen under mycket motstånd hade jag inte flyttat ut den så långt från bordet, vilket gjorde att när jag med kraft reste på mig så slog jag i huvudet så jag såg stjärnor. Föll nästan omkull av smällen. Det bara dånade i huvudet. Max gallskrek för att han ville fortsätta leka och jag var på vippen att gallskrika av smärta. På något sätt höll jag mig, men några tårar letade sig fram. Även fast någon måste ha sett det hela var det ingen som sa något eller frågade om jag behövde hjälp. Jag var rätt så groggy. Tog mig ut och stapplade iväg med en skrikande Max som nog också blivit lite rädd av smällen.

Dessutom har jag fått nej på ett jobb som jag blivit kontaktad kring. De hade ångrat sig och ville ha personer med tyngre erfarenhet från detaljhandeln och sådana som haft stort personalansvar.. Synd synd..

Undrar vad den här dagen mer har att erbjuda? Vi får väl se om det blir någon fortsättning värd att berätta om....

'

6 kommentarer:

Klockan 10 september, 2007 16:15 , Blogger Åsa sa...

Men lilla gumman vilken dag du har... skulle kunna tro att det är den 13 och fredag men så är det ju inte!!!

 
Klockan 10 september, 2007 16:43 , Anonymous Anonym sa...

Kramen om! Stackars ditt huvud. Hoppas att du känner dig lite piggare idag.

Vilken miss av dem.Jag vet precis hur du känner dig ang jobbet. Fattar inte hur ngn kan ha så mkt mer erfarenhet än du har.

Superstora kramar

 
Klockan 10 september, 2007 21:10 , Blogger greentova sa...

oj hjälp vilken värsting dag!!
man tycker ju ändå att någon kunde frågat hur det gick med dig när du slog i huvudet!
Hoppas morgondagen har mer ljus med sig :-)

 
Klockan 10 september, 2007 22:36 , Blogger Camillas lockar sa...

Huga, vilken dag och kväll... PC-kraschen är ju inte heller nåt att leka med. Men värst känns nästan som stjärnsmällen på Donkan var - att ingen hjälper till?! Eller frågar hur det gick liksom. *suckar*

Hoppas det blir en bättre dag imorgon!

 
Klockan 12 september, 2007 10:25 , Blogger Linda sa...

Tack för alla snälla kommentarer. Dagen blev inte så mycket värre sedan utan förflöt ganska lugnt. Bulan i pannan blev inte så stor som väntat, men gör rätt ont. I övrigt så var gårdagen en bättre dag:-)

 
Klockan 12 september, 2007 16:07 , Blogger Kajsa sa...

Ja eller så är det bara något dåligt jäkla karma som svävar över denna delen av stan just nu för min gårdag var superpiss den också (även om jag inte skadade mig fysiskt)! Idag började det bättre men har tyvärr blivit sämre, vi får se hur det slutar. Hoppas du inte mår dåligt av smällen nu i alla fall.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida