Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

fredag, augusti 31, 2007

Liten sjukling

Igår morse vaknade Max och var snorig och alldeles febrig. Det blev till att ringa och ställa in inskolningen. Man vill ju liksom inte vara den som sprider alla bacillusker så här i början. Först var jag lite tveksam om jag hade gjort rätt som valde att ha honom hemma. Men allt eftersom dagen gick blev jag mer och mer säker på att han var sjuk. Stackarn, det är toklänge sedan han var förkyld nu.

Idag verkar allt tack och lov börja bli bättre igen. Under förmiddagen var han het som en kamin, men nu framåt kvällen verkar gamla vanliga busiga Max vara tillbaks. Lovande inför morgondagen då hans kära "gammel"moster gifter sig. Det är ju trivsamt om han orkar hålla ut på gott humör hela dagen och gärna hela kvällen.

2 kommentarer:

Klockan 01 september, 2007 11:37 , Anonymous Anonym sa...

Mmm hoppas att han är friskare nu. Jag har ju själv fått den där dagisbakterien och du kan hälsa Max att jag inte heller tycker det är särskilt kul att vara förkyld.

 
Klockan 03 september, 2007 14:38 , Anonymous Anonym sa...

Hoppas att han mår bättre nu efter helgen. Det lär varken vara den första eller sista bakterien som han åker på dessvärre.

Har lämnat en liten utmaning till dig på min sida om du skulle känna för det.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida