Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

måndag, augusti 20, 2007

Blåslagen

Max är både gul och blå. Det är lite så där snyggt. Han har fena på att donka i sin lilla skalle i diverse saker. Gulligast var i morse, då han kom och pekade på huvudet och visade att jag skulle blåsa.


Idag har vi också haft premiär för näsblod. Han slog i näsan i en dörrpost och vips så rann det rätt ordentligt. Max tittade förbluffat på sitt blod och grät hjärtskärande. Det gick emellertid över ganska fort.


Det här är väl bara en försmak till dagis. Gissar att det kommer hända en hel del mindre olyckor där med knuffande barn, massa spännande leksaker och fröknar som kanske inte kan ha 100% fokus på Max hela tiden.


Idag har Max frivilligt suttit på pottan en liten stund. Han var lite nyfiken så han fick testa. Det kom dock inget, men väl 10 min senare när han fått på blöjan igen. Nalle Puh har förresten också fått en blöja. Max vägrade först sätta på sig blöjan, det gick dock utmärkt när Puh fick en.. Kanske blir tricket att sätta Puh på pottan för att Max ska börja på riktigt...


Nehej nu är det lunchdags. Måste först bara visa var jag hittade Max i morse när jag höll på i köket. Det var alldeles tyst och han satt bara och njöt av att få ha datorn för sig själv.

6 kommentarer:

Klockan 20 augusti, 2007 15:22 , Blogger Åsa sa...

Ludvig fick sig ett gott skratt! Han tycker att Max allt är en rolig prick. Prov med up&go om han inte vill ha blöja så går det kanske lättare. Värt att pröva för då går det ju fortare när han ska till pottan också.

 
Klockan 20 augusti, 2007 16:33 , Anonymous Anonym sa...

En riktig liten "datanörd"

 
Klockan 20 augusti, 2007 17:07 , Anonymous Anonym sa...

Han är för go den lilla killen. Jag undrar vad det skall bli av honom när han blir stor.
Mormor & Mamma

 
Klockan 20 augusti, 2007 18:45 , Blogger Kajsa sa...

Sådan mor sådan son.. vem njuter inte av att få ha datorn för sig själv en stund? ;-)

 
Klockan 20 augusti, 2007 18:47 , Blogger Samekissen sa...

Ja snart får ni skaffa ytterligare en dator ser jag det.

 
Klockan 21 augusti, 2007 21:24 , Blogger Camillas lockar sa...

Näsblod, uuuh! Tur att det gick bra ikväll och att jag kunde "lämna tillbaka" er son välbehållen - utan näsblod eller bulor ;-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida