Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

söndag, september 09, 2007

Svårast på Facebook

Jag kan känna mig så himla trist ibland.. Jag är så dålig på att ha några konkreta intressen. När man registrerade sig på Facebook skulle man exempelvis gärna skriva in en massa intressen och sådant man gillar. Jag har så förbaskat svårt att göra det - skriva allt från favoritserier på Tv till älsklingsfärg och musik mm.


Det är inte det att jag inte tycker något, men jag får svårt att uttrycka det när det väl kommer till kritan.


Om jag verkligen ska krysta fram något intresse så får det bli ett nytt sådant. Jag har bestämt mig för att bli mer intresserad av min/vår privatekonomi. Inte för att jag inte har brytt mig tidigare, snarare tvärtom. Nu ska jag dock aktivt jobba för att den ska förbättras - göra smarta placeringar av de små sparade korvören man har, så att de växer. Inte för att jag tror att man automatisk blir lycklig av en massa pengar - men de underlättar onekligen tillvaron ibland.


I bland går jag in och kikar hos "blivande miljonären" bland länkarna för att inspireras lite. För att faktiskt aktivera mig i mitt intresse har jag öppnat en depå hos Avanza. Där har jag länkat över så att jag kan följa mitt PPM-sparande och dessutom har jag köpt några fonder + aktier. Kommer väl aldrig bli någon börshaj, men det är ändå rätt skönt när man ser att ens "portfölj" växer mer än det generella snittet. Tidigare har jag aldrig ägt en aktie, utan bara fonder. Nu har jag skaffat mig ett fåtal aktier i 2 olika bolag; Retail & Brands och Nokia. Nokia har gått upp ungefär 30 kr sedan jag köpte, medan den andra har backat något. Har enbart gått på analyser av andra vad som är köpvärt och dessutom funderat på om jag ville ha aktier i bolagen. Själv har jag ju alltid Ericsson telefoner, men många tycker ju att Nokia är bättre så jag tänkte va fasiken..;-) Tyvärr så har jag ju inte så många aktier så den totala summan som Nokia har inneburit är ju inte våldsamt mycket i pengar, men tittar man på procenten ser det ju bättre ut.

Nu gnyr min lilla son och han är viktigare än något intresse i världen. Ska gå och krama och pussa lite på honom så att han somnar om och dessutom sussa själv.

1 kommentarer:

Klockan 09 september, 2007 21:55 , Blogger Kajsa sa...

Haha, man kan ju strunta i att skriva intressen och sånt, brukar själv tycka det känns ganska krystat. Men vore ju roligt om du alltid angav "Min privatekonomi" som intresse, framför allt i eventuella jobbansökningar! :D

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida