Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

måndag, september 10, 2007

Some of those days

..när allting bara blir fel fel fel... I går var Max på sitt värsta kinkhumör. Han slängde sig själv mot golv och väggar, snubblade, grät, illvrålade etc. Tror att några kindtänder är på G och dessutom en härlig förkylning (igen). Fick ställa in besök hos mormor och morfar:-(

Måndagmorgonen började inte direkt bättre. Max snörvlade på, men var så pass bra att det är ok att gå till dagis. När vi gick till dagis började det ösregna. Tänkte i mitt stilla sinne, nu håller de sig väl ändå inomhus. Nehe då, stor lapp på dörren "lämna ute". Lite sen som jag var hade alla andra lämnat och alla nya barnen grät eller gallskrek. Sjuka fröknar gjorde att det var svårt att få all tröst att räcka till. Jag fick rycka ut lite och stanna en stund. Trösta och snyta näsor är jag toppenbra på:-) Just det där med att snyta näsor gör de inte på dagis verkar det som. Jag brände ett paket på 5 minuter bara för att de stackars små kottarna inte skulle behöva slicka i sig allt (det rann i floder över munnar och kinder).

Noblessa skulle ju komma idag och montera de sista skåpen + lite annat fix. Tiden fick vi efter många om och men - men det garanterades att allt skulle komma på plats. Hmm montören ringde vid 8.30 och sa att det inte var någon idé för dem att komma. För de hade inget att montera!!!!!!!!!!!!!!! Samtidigt som jag får detta besked går strömmen i huset. Blir yr i huvudet av att försöka ringa och vara arg på noblessaskitarna, fixa elektriker som kan komma och fixa... Nu har det visat sig att det är något fel på elen in till huset och det kan ta ett tag att fixa. Så bra att det just är kyl, frys, spis... som inte fungerar för någon i huset. Dessutom står hissen och man får kånka ner barnvagn för 3 trappor..... Man känner hur man bara vill leka struts och gömma huvudet i sanden.

2 kommentarer:

Klockan 10 september, 2007 13:14 , Anonymous Anonym sa...

Nej vilke skiit dag du har!!
Puss på dig

 
Klockan 10 september, 2007 15:23 , Anonymous Anonym sa...

Vilken himla otur. Hoppas att dagen blir bättre vad det lider. Jag tänker på dig och de andra två oxå förstås, det var synd att du unte kunde komma igår.
Kramar i massor till er alla tre.
Mormor & mamma

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida