Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

torsdag, september 13, 2007

no brain no pain

… stämmer inte. Jag ringde för att kolla av hur det gick i processen kring ett jobb jag sökt. Fick till svar att de inte ville gå vidare med mig, men att jag var en toppenbra kandidat. Frågade var låg haken då – jo det var ju ett test jag hade gjort. Eh jaha, vad fick jag för resultat då? Hemligt, men det var inte dåligt – men heller inte så bra att jag var intressant. Blir så sur och förbannad på att någon annan får döma mig på ett helkonstigt test utan att jag själv får veta hur jag presterat. Men slutsatsen är väl att jag är tillräckligt smart för att förstå att de inte tror att jag är tillräckligt smart. Det var inte ett jobb som handlade om rymdforskning direkt, men det är väl bara att gå vidare… Suck suck!

5 kommentarer:

Klockan 13 september, 2007 18:59 , Anonymous Anonym sa...

J*klar vilken osis. Det minsta man kan begära är ju att få reda på resultatet. Fattar itne varför de går på ett fånigt test om du för övrigt är en väldigt bra kandidat. Stå på dig och sök fler jobb! Nästa tar du!

 
Klockan 13 september, 2007 21:25 , Blogger Camillas lockar sa...

Säger bara JÄTTESUCK. De fattar inte vad de går miste om.

 
Klockan 13 september, 2007 22:15 , Anonymous Anonym sa...

Vad är det för idioter som sätter ihop dom där testerna?
Jag får göra tester på jobbet som man måste klara för att få jobba hos oss, men det är ju rena kunskapstest som bara rör datorer.
Och alla får reda på sitt resultat också.. skumma ställen
Du får ta och visa ditt mensa test :))

 
Klockan 14 september, 2007 09:04 , Blogger Samekissen sa...

Jag fattar inte vad de ville få fram med testet. Ett test säger inte allt om en person. Du är ju super! KOnstigt att du inte får reda på resultatet för hur ska du då kunna lära dig något?

 
Klockan 14 september, 2007 15:21 , Blogger Kajsa sa...

Förstår att du blir lack, men knäppa företag vill man ändå inte jobba hos. ;-) Lycka till framöver.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida