Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

måndag, oktober 22, 2007

30 års hosta...

.. nästan, eller åtminstone ett par gånger om året de under mina levnadsår, har jag hostat så att det låter som om jag har lunginflamation/kikhosta etc. Härom kvällen låg Roger och räknade hur lång tid det gick mellan hostattackerna och hur många hostningar de innehöll. Snittet var 1,5 minuter och 5 hostningar. Tala om trist att ligga och sova brevid mig. Natten tills idag sov han i Max rum istället. Då sov han lite bättre ivarjefall. Gick till dr i lördags för jag tyckte mig känna något lite ovanligt mot tidigare hostomgångar - strupen snörptes samman och jag fick knappt någon luft. Dessutom så kräktes jag efter vissa hostattacker. Den här dr sa till skillnad från alla andra dr jag träffat genom åren att det var ett solklart fall av förkylningsastma. Fick någon antiinflamatorisk medicin som ska tas tillsammans med luftrörsvidgande - fungerar inte direkt nu, man ska ta den proaktivt - så förhoppningsvis rider jag ut den här förkylningen illa kvickt och när nästa omgång kommer står jag rustad till tänderna.

3 kommentarer:

Klockan 22 oktober, 2007 19:28 , Blogger Åsa sa...

Hoppas att det hjälper. För du har hostat i snart 31 år.....
Vad önskar sig damen i födelsedagspresent????

 
Klockan 23 oktober, 2007 20:33 , Blogger Kajsa sa...

Vilken tur att du kanske fått reda på vad det är efter så många år. Än finns det hopp för läkarvetenskapen. ;-)

 
Klockan 23 oktober, 2007 22:41 , Anonymous Anonym sa...

Det var väl tur att du kom till en läkare som kanske har rätt beträffnade din hosta. Sen undrar jag samma sak som Åsa, vad önskas i födelsedagspresent???
Mamma & ormor

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida