Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

måndag, januari 21, 2008

Jodå det händer grejer

.. men är ruskigt dålig på att skriva om dem. Tycker aldrig att tiden riktigt räcker till för allt som man vill och måste göra eller sådant som man bara gör ändå...


Max är en riktigt busig liten kille, men när Peo och Camilla var på besök i helgen så blev han lite stum och blyg nästan. Det tog en stund innan han visade sig från sin vanliga sida.

Han pratar som han aldrig gjort annat och många gånger undrar vi var han har fått orden ifrån. I helgen började han titta på filmer i VHS format för första gången och innan varken jag eller Roger knystat något om video så hade han sagt det. Vi säger titta på film annars när det gäller DVD.. Nu är ivarje fall Byggare Bob nya favoriten, eller Bobbe som Max säger.

Ikväll är Roger iväg på tjänsteresa, så jag och Max har fått förnöja oss efter eget huvud. För att få iväg honom på en liten extra handlingstur fick jag locka med tågtunneln (vid Södra station är det väldigt spännande att spana på tåg..). När vi kom hem hade vi hunnit titta på hela 8 tåg - så ni kan tänka er att vi stod där en god stund. Train spotting har fått en ny innebörd för mig.

Annars så har Max blivit en pappagalning. Det pappas för fullt och mamma duger bara till vissa saker (exempelvis inte att snurra Max som en helikopter). Jag får hålla mig till klassiska mammagrejer som att fixa mat och trösta om natten vid uppvaknanden. En svag tendens som jag tycker mig börja märka är att han sakta men säkert börjar äta lite bättre. Flera dagar i rad så har han ätit allt på tallriken och det har inte varit några pytteportioner - visserligen bara Maxklassiker som makaroner och korv, makaroner och köttbullar samt plättar - men ändå.
Max älskar förutom alla fordon, hjärtan och stjärnor. Nu är han dock lite besviken att folk börjar plocka bort alla stjärnor från fönstren. Ibland tröstar han sig lite med stjärnorna på kläderna istället. Något annat som han har snöat in på efter att jag sa jordgubbsjuice, när jag skulle ge honom jordgubbssaft istället för apelsinjuice är att han går och vill ha "gubbajos" mest hela tiden (trodde jag var taktisk - juice som juice liksom).

8 kommentarer:

Klockan 22 januari, 2008 12:02 , Anonymous Anonym sa...

Ha ha gubbajos det var ju ett bra namn :) Ni kommer att bli kännda som de värsta tågspanarna i Stockholm. ha det bra

 
Klockan 22 januari, 2008 20:08 , Anonymous Anonym sa...

Ja man får ju säga att han är framåt mitt barnbarn. Han är dessutom väldigt smart, som kan förhandla sig till vissa saker som att spana på tåg. Fina bilder på lillkillen.
Mormor & mamma

 
Klockan 22 januari, 2008 21:39 , Anonymous Anonym sa...

Jag säger bara äntligen!!
Kram
Åsa

 
Klockan 23 januari, 2008 09:52 , Anonymous Anonym sa...

Ja håller med mormor, att vi har en fantastisk duktig barnbarn.Han är både smart och små busig och vet vad han vill.Kram farmor

 
Klockan 23 januari, 2008 19:53 , Blogger Kajsa sa...

Jodå, den där jäkla tågövergången är svår att gå förbi utan att stanna och vänta på minst ett tåg. Och vi går ändå den vägen till dagis!

 
Klockan 29 januari, 2008 10:58 , Anonymous Anonym sa...

Grattis Max du fyller 22-mån.idag
Kram farmor o farfar

 
Klockan 01 februari, 2008 09:33 , Anonymous Anonym sa...

Grattis Max på namnsdag
kram farmor och farfar.

 
Klockan 07 februari, 2008 22:14 , Anonymous Anonym sa...

Nu är det dags att uppdatera lite :)
vi får ju Max brist annars.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida