Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

tisdag, mars 04, 2008

Inte något namnbyte på bloggen


Har ju funderat på om jag skulle byta ut mammabubblan mot något mer tidsanpassat. Det kändes som bubblan fanns omkring en när man gick hemma och var föräldraledig, men att den har ändrats något... Hur som helst, så känns det som namnet får hänga med ett tag till för om en sisådär 23 veckor är det dags att gå in i bubblan igen.

Japp, nu är det officiellt i bloggvärlden.. Jag är gravid i 17 veckan. Att jag inte har skrivit något innan beror på att jag gått och väntat på besked kring ett jobb jag sökte innan jag visste att jag var gravid. Nu idag kom beskedet att pga omorganisation skulle tjänsten inte tillsättas. Så nu är det bara ut med det och få känna ännu mer av den där glädjen och nyfikenheten på vad man väntar.

Vi ska på ultraljud i nästa vecka, så då får vi veta lite mer hur allt står till där inne, men magen växer och jag mår gravidmässigt ok. Det är bara lite jobbigt för tillfället att jag hostar som attans och har slarvat lite med knipövningarna, så det kan hända små olyckor om jag inte passar mig jäkligt noga. Det känns ju sådär och lite lagom pinsamt.

Max verkar halvt om halvt förstå att jag har något i magen. Härom dagen när Roger frågade om han ville ha en lillebror kom ett - Jaa. Men vill du inte ha en lillasyster då? - Inte syster....:-) Kan tänka mig att det blir en match i början att få honom att acceptera att familjen växer, men det ger sig nog förhoppningsvis.
Lite bilder..

10 kommentarer:

Klockan 04 mars, 2008 15:49 , Blogger greentova sa...

Grattis till bebisen, vad roligt för er! :-)

 
Klockan 04 mars, 2008 18:23 , Anonymous Anonym sa...

Hej Linda, grattis :).

Vi träffades några ggr genom Aprilmammorna från FL. Kajsa har sedan emellanåt rapporterat när hon sprungit på dig (jag hittade hit via din kommentar på hennes blogg)...

Och det är numer många från det gänget som går med magen mer eller mindre i vädret (inte jag dock) :). Kul!

Så låt mammabubblan hänga med, du kliver kanske in i en ny...

 
Klockan 04 mars, 2008 21:25 , Anonymous Anonym sa...

Grattiiiis!! :D

Mamma skvallrade förra veckan, så jag har kikar här en massa och väntat på att du ska "outa" dig ;)

Så himla roligt! Och spännande för Maxen att bli storebror, även fast det säkert blir en stor omställning i början ;)

Kram på er och grattis igen!

 
Klockan 04 mars, 2008 22:36 , Blogger Anette sa...

Grattis!!!

Ska bli kul att fortsätta att följa bubblan och dela syskonerfarenheter.

*stora kramar från göteborg*

 
Klockan 05 mars, 2008 10:14 , Blogger Helena sa...

Vad roligt! Grattis =)

 
Klockan 05 mars, 2008 11:58 , Anonymous Anonym sa...

Äsch då! Men du det kommer din chans också. Vi ses ju på torsdag om du orkar med hostan. KRAMEN om

 
Klockan 06 mars, 2008 08:05 , Blogger Ulrika sa...

Grattis! Själv befinner man sig i v 37+1 men nr 2 och börjar fasa över hur reaktionen väl ska bli när man kommer hem med nr 2. Hoppas att du nu kan njta fullt ut av att vara gravid igen.
Kram!

 
Klockan 06 mars, 2008 13:02 , Anonymous Anonym sa...

Jag hoppas ju faktiskt att Max får en lillasyster... :) Vore ju kul om vi fick en liten tjej i gänget eller?
Kram
Anneli

 
Klockan 07 mars, 2008 21:57 , Blogger Kajsa sa...

Grattis igen! Jag tror Max blir en kanonstorebror. :-)

 
Klockan 09 mars, 2008 09:43 , Anonymous Anonym sa...

Jag har sagt det förut, men säger det igen: GRATTIS! Det är så jättejättejättekul :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida