Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

torsdag, februari 08, 2007

just ja Lassie...

Man kan väl säga att min lilla finn ett fel lista - så fanns fler fel... Inte på det sätt som ni tänker först, men det slog mig att alla mina påståenden inte direkt är av "mötte Lassie karaktär". Hade väl inte huvudet med mig. Vad som är bluff avslöjas inte riktigt än, men snart.

Igår kväll gjorde jag misstaget att åka iväg och storhandla med Max. Det var kanske lite fel tid på dygnet - och det i kombination med bilåkande var ingen hit. Hört talas om skrikande barn i stormarknaden? - ja, det kanske var Max då. Hört talas om skrikande barn i bil? Det är definitivt Max som ni har hört om. Låter som en mistlur.. När jag skulle packa ur kassarna ur bilen, så satt Max kvar. Bilen stod 50 meter bort - under de 2 millisekunder som porten stängdes när jag bar in allt, så ställde sig en gammal tant och farbror och vaktade bilen och den stackars skrikande pojken. De trodde nog att jag hade tänkt lämna honom så för evigt. Vi nämnde inte ett ord till varandra - men om blickar kunde döda så vore jag nästan begraven nu - de också för den delen. De borde veta bättre än att ge en småbarnsmamma dåligt samvete;-) När han väl fick komma upp, så kramade han mamma hårt och länge. Ville inte veta av att jag skulle packa upp kassarna osv. Dumma mamma! Kanske kan han blidkas av att han fick en pulka. Nu fattas bara att näsan slutar rinna på honom så ger vi oss ut i backarna.

3 kommentarer:

Klockan 08 februari, 2007 08:55 , Anonymous Anonym sa...

Synd om den lille gobiten som skulle bli lämnad av sin mamma i BILEN!! Jag vet ju hur det är att åka bil med skrikande barn. Och jag kan bara trösta dig med att det är bara att fortsätta åka! Det ger med sig tillslut.
Nu kan Ludvig åka många mil utan att skrika... Om inte brorsan ger ett tjuvnyp förstås.

 
Klockan 08 februari, 2007 13:38 , Anonymous Anonym sa...

Hej Gumman och lilla gubben!
Tänk så konstiga människor det finns, men jag hade kanske gjort likadant. Krama lilla gibben från
Mormor

 
Klockan 10 februari, 2007 09:15 , Blogger Camillas lockar sa...

Sånt där blir jag vansinnig på. Som sagt, om blickar kunde döda!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida