Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

lördag, januari 27, 2007

Det går så grymt fort...

Har lite svårt att fatta att Max blir 10 månader på måndag. Det känns som veckorna och månaderna bara flyger iväg. Han var ju nyss en liten spädis... Inte för att jag är ledsen att han växer och utvecklas. Han är ju en så'n härlig liten unge, men det känns ändå lite vemodigt att den här tiden swischar förbi. Snart börjar man jobba igen och åter springa i ekorrhjulet. Då ska man lyckas vara ifrån underverket nästan hela dagarna... Just nu är det svårt att tänka sig att lämna bort honom. Tänk att inte få höra det där smittande skrattet, se det vackra leendet och känna den lilla handen som trasslar med mitt hår... Ok, så klart finns ju kvällarna - men under större delen av vakentiden får ju någon annan mötas av det här istället... Hua, ska inte tänka på det än - utan ta så mycket vara på tiden fram tills dess som jag kan.

Ett annat tecken på att Max börjar bli stor är att första pottan nu är inhandlad. Jag hittade en tjusig grön.. Han har bara provsuttit med kläderna på ännu, men vad det lider så ska jag försöka smyga dit honom när jag märker att han har något i görningen. Än så länge lyckas jag inte tyda några tecken på när han kissar, men nr 2 går för det mesta att gissa sig till.

Nu när jag ändå är inne på lite vemodiga saker, så har grannarnas flyttlass dragit iväg nu. Det kändes lite trist för det har ju varit toppen med en jämngammal liten kompis i lägenheten under. Förresten inte bara toppen för Max, det har ju varit skönt för mig att skvallra lite också. Nåväl Täby är ju inte direkt världens ände - men nästan i jämförelse med 1 trappa ned...

Sitter just och funderar på om mitt vemod beror på vinglaset som står framför mig? Men än så länge har jag ju bara druckit halva så det borde väl inte vara fallet... eller?

Andra tankar som just nu upptar mig är om det är dags att sluta amma? Max har ju fått för sig att man måste äta flera gånger varje natt och det är ju inte riktigt nödvändigt. Kanske kan jag få ordning på sömnen både för mig och honom om jag slutar?? Dessutom är det ju dags att börja avvänjning snart ivarje fall med tanke på jobb i april och att tänderna hans inte lär bli färre;-) 10 månaders amning är väl ändå helt ok?! Hmm - tåls att funderas på.

2 kommentarer:

Klockan 28 januari, 2007 20:40 , Anonymous Anonym sa...

Nej jag har ju inte varit och klippt mig än inte ens fixat och ringa än *skäms*

Gumman det kommer att gå så bra med Max det är nu det stora föräldratestet kommer - se om han klarar sig utan dig. KRAM

 
Klockan 30 januari, 2007 18:46 , Blogger Camillas lockar sa...

Är avundsjuk på pottan och vinglaset. Det här med amningen, ja. Jag är ju i exakt samma situation, en piraya som käkar natten igenom. Och det är verkligen inget han behöver, han är inte hungrig, handlar bara om närhet och vana. Men det lär ju ta några goa härliga veckor att vänja av... drar oss för att börja. Säg till när ni orkar ta steget, då kanske vi kan haka på!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida