Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

söndag, januari 14, 2007

Innesittardag




Idag väntar vi på stormen... Det kanske låter lite överdrivet, men vi avstod från att åka ut till stugan i helgen med tanke på vädret. Max är ju inte "storm"förtjust i att åka bil och då blir det ännu lättare att stanna hemma. Max blir nog lite uttråkad och längtar efter att leka med sina kompisar. Jag måste se till att styra upp lite lekstunder här i nästa vecka.



Under veckan som gått har Max busat en hel del med Peo. Först var han här under en eftermiddag och nästa dag var vi där. Han blir alltid på topphumör när han får leka, men när det bara är mamma igen är det inte lika kul.



Roger har så smått kommit igång med träning igen och jag känner att även jag borde ta mig i kragen. Har ju dock så svårt att få till rutiner kring det. Är lite allergisk mot att alltid vara uppbokad en viss tid. Vet inte varför, men jag har nog varit så ända sedan slutet på tonåren. Det enda jag gör nu är att promenera och lyfta min son förstås, men det kanske behövs lite mer än det om man ska hålla sig lite i form.

2 kommentarer:

Klockan 15 januari, 2007 09:49 , Anonymous Anonym sa...

Förstår vad du menar att boka upp sig. Det är enda sättet för mig att träna samtidigt som jag märker att jag bangar mer och mer på mina fredagar... Dock INTE söndagarna. Saknar våra promenader gumman.

 
Klockan 15 januari, 2007 22:13 , Blogger Tummelisa sa...

Well, Peo är förhoppningsvis snaaart lite fräschare i magen... så vi kan leka!!! Suck och stön. Inget kul med hängig bebbe. Allrahelst för honom :-/

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida