Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

tisdag, december 12, 2006

Julstädning

Igår tog jag en riktig fejardag. Började med att tvätta kläder. Därefter blev det dammsugning, våttorkning av golven (har inte gjorts ordentligt sedan vi flyttade in för typ 9 månader sedan...) och dessutom en ordentlig skrubbning av stora toaletten. Lämnade även in brudklänningen på kemtvätt. Tänkte att jag skulle försöka sälja den, istället för att den hänger i garderoben och samlar damm. Det känns lite konstigt, men jag kommer ju inte använda den igen.


Max var inte allt för förtjust i att jag gav lägenheten mer uppmärksamhet än honom. Han börjar röra sig mer och mer nu. Små små krypsteg och mycket dra sig upp och stå. Han har hittat till CD hyllorna och kommit på att skivorna är buskul... Ja inte är det många lugna stunder man har.
Idag har jag fått lite jobbångest igen. Kunde konstatera att jag kommer få en ny chef när jag loggade in på jobbpc'n. Det var ganska oväntat och känns lite konstigt. Vet inte riktigt vad jag ska tycka... Vi får väl se hur det artar sig. Ska till jobbet både på torsdag och fredag, så här är det ingen rast och ro.

I morgon tänkte jag ge mig ut på annat ångestbetingat äventyr. Handla julklappar. Tänkte att det vore smart att ta sig ut med barnvagnen innan den allra värsta ruschen börjar i nästa vecka. Måste nog konferera lite med systrar ikväll om idéer. Frågan är också vad man ska hitta på till maken... Den tåls att tänkas på. Max blir nog den enklaste personen att handla till. Tror att han mest uppskattar att få sitta och riva i papper och snören:-)

Dagens inlägg får avslutas med en liten nisse... (observera den moderna släden;-))


1 kommentarer:

Klockan 14 december, 2006 10:42 , Anonymous Anonym sa...

Söt tomte =)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida