Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

tisdag, november 21, 2006

Grannförlust, babysalsa och korv

Oh jag blev så ledsen i förmiddags. Max kollega - (eller granne) ska flytta:-( Det har varit så kul att ha en jämngammal i huset och mer kul hade man ju tänkt att det skulle bli... Hur som haver, familjen har köpt villa och nu ska lägenheten säljas. Jag var tvungen att ringa och bli lite tröstad av mamma. Vet inte om det är tröttheten som gör mig lite extra blödig eller om det är amningshormoner... men ett par tårar föll på min kind.


I dag har Max dansat salsa - eller rättare sagt - jag har dansat med honom på armen. Vi hade sällskap med Camilla & Peo, Lara & Liv + ytterligare en liten kille som hette Anton (hemska jag minns inte mammans namn just nu). Vi var på babysalsa i Slussengallerian. Det var väl lite charmigt och kul på sitt sätt - men ingen halleluja upplevelse. Dessutom var det rätt tungt att salsa omkring med Max. Vet inte vad han väger riktigt, men det är nog närmare 11 kg. Det kan säkert vara lite kul med äldre barn som kan gå själva (läs då blir mamma inte lika trött), men samtidigt kan det vara lite jobbigt också, för de far ju omkring överallt utan kontroll. Själv höll jag på att stupa över en liten 1,5?åring som stod precis bakom mig när vi skulle gå bakåt.. Scary, såg framför mig hur jag föll handlöst i golvet med Max i famnen. Fick en förnimmelse över vad en mamma i min mammagrupp berättade. När hon hade ammat och ställde sig upp så tappade hon balansen och föll med lilla Rebecca. Hon själv slog huvudet i en tegelsten vid öppna spisen och lillan fick en ful blåtira vid ögat. Det blev ambulans till barnsjukhuset... Hua.

På hemvägen blev jag tillfrågad av en reklambyrå över vad jag:
* tänker på när jag hör ordet korv
* vad är det bästa med korv
* vad är det bästa med Lithells...

Hmm undrar om de var världens mest välutvecklade frågor. Mina svar blev:
- Korv med bröd
- Korv med bröd
- Korv...

2 kommentarer:

Klockan 22 november, 2006 20:00 , Blogger Camillas lockar sa...

Hjälp ja, vilken pärs med salsan...! Mjölksyra då och aj i armarna nu. Cissi heter Antons mamma, hihi :-)

 
Klockan 24 november, 2006 15:07 , Anonymous Anonym sa...

Det vore ju en snygg syn att se dig dansa salsa med gullungen :)
Har du ärvt pappsens minne för namn ...;o)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida