Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

tisdag, november 07, 2006

En bra dag

Vi tog den där härliga promenaden. Det råkade bara bli lite shopping på vägen också..:-) Bland annat blev det ett underställ till Max från PoP och lite nya underkläder till mig själv. Blev nästan lite sugen på att handla matchande BH&trosor, men inte ens en shopping sjuk jag gick på den blåsningen. Det är ju liksom ingen idé när man fortfarande ammar. Jag funderar på hur länge jag ska hålla på, just nu blir det ett par gånger om dagen. Kanske ska jag minska ner det till morgon och kväll. Jag har dock aldrig riktigt fått kläm på det där att brösten ska ställa in sig på vissa tider. Eller jo, jag fattar ju - men tycker att det är jobbigt med övergångsperioder.

En annan sak som införskaffades under dagen var bomullsband som får tjäna som koppel åt vår giraff.


Den vill man ju knappast att Max ska få över sig och allt som står på golvet - som är nåbart är just nu väldigt spännande.



De små trästatyerna vet jag inte riktigt hur jag ska fixa, för de är både spännande och skrämmande tycker Max. Lösningen blir väl att köpa sig en bänk och ställa upp dem på.. Och det lär väl bli om vi införskaffar oss en platt tv, något som står på önskelistan just nu.

Känner mig lite nöjd att jag lyckats avverka mina jobbtimmar även idag + att jag dammsög och plockade i ordning lite. Det känns så skönt att ha fått tillbaks lite energi igen.

3 kommentarer:

Klockan 08 november, 2006 00:10 , Blogger Anette sa...

Ahhh.. det där med amningen ja. Ska bli intressant att se ifall någon av de tröjor som använde innan graviditeten, och som nuförtiden når en till naveln, någonsin kommer att passa en igen.

Vi tänkte nog börja med gröt på morgonen frånochmed imorgon. Har just startat med bådabröstamning. Annars äter hon stupikvarten.

Vad duktiga ni är som barnsäkrar hemmet!

 
Klockan 08 november, 2006 17:42 , Anonymous Anonym sa...

Ha ha snyggt koppel till giraffen :) men det behövs säkert
jag skulle inte vilja ha giraffen över honom.

 
Klockan 13 november, 2006 10:00 , Blogger Camillas lockar sa...

Skönt att du fått energin åter! Min är som bortblåst...! Hängig bebis = mindre kul...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida