Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

torsdag, oktober 26, 2006

Regnet det bara öser ner

Har precis varit ute med grannen. Vi hade Tekniska nämnden som mål - då vi skulle skaffa ritningar på vårat hus. Först hade vi tänkt promenera hela vägen, men det ihärdiga regnandet gjorde att vi tog bussen från Slussen. Vi hade maximal otur och missade hela tiden bussen precis, både på dit och hemvägen. Så nu är både Max och jag alldeles dyngsura efter att ha stått och väntat på bussen.

Förut kunde jag gilla när det var riktigt "skitväder" - bara jag hade ordentligt med kläder. Nu känns det inte alls kul när Max gallskriker och blir alldeles genomblöt när han ligger i vagnen. Det kanske blir roligare igen när han blir så pass stor att det är kul att hoppa i vattenpölar?;-)

Vi har inlett operation låta Max somna själv. Första kvällen tog det ca 50 min innan han hade skrikit sig själv till sömns. Vi gick in var 5 minut, men efter ett tag verkade vi jaga upp honom mer än lugna honom. Andra kvällen tog det mirakulöst nog bara 3 min innan han blev tyst, först låg han och smålekte lite och sedan somnade han. I och för sig så vaknade han ett gäng gånger i natt, men det känns ändå som en enorm framgång. Vi får väl se hur det går ikväll, jag håller tummarna.

Nu tror jag att jag ska göra mig en kopp te och krypa upp i soffan en stund. Kanske tända ett litet ljus och sätta på sig raggsockor... Mmm - då är det ändå rätt mysigt med höst. Förresten så lär det väl vara det enda man kan göra de närmsta dagarna, med tanke på stormen som ska komma.

3 kommentarer:

Klockan 26 oktober, 2006 19:55 , Anonymous Anonym sa...

Jo det är roligare att hoppa i vattenpölarna än att ligga i dem!! Jag har rätt små regnkläder om du vill ha tror att det är stl 80.
Hoppas att du hade en skön stund i soffhörnan!
Tack för senast!
Kram från oss i Valbo

 
Klockan 26 oktober, 2006 20:27 , Blogger Anette sa...

Vi sitter också och kurar i väntan på den annalkande stormen. Har bunkrat upp med värmeljus, batterier och varm choklad.

Skönt att det går bra med nattningen!

 
Klockan 26 oktober, 2006 21:40 , Blogger Camillas lockar sa...

Härligt att det går framåt! TÄNK va mycket tid du/ni kommer att få "över". Keep it up :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida