Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

onsdag, november 01, 2006

host host

Hemma hos oss kraxar både jag och Max. Hans hostningar låter gulliga och alldeles betagande (man vill bara hålla om och trösta och krya på honom), medans mina låter som jag vore en storrökare som drabbats av lunginflamation. Jag är ju dock van - har haft sådan här hosta i hela mitt liv, men det är ändå lika hemskt varje gång. Önskar att jag någon gång kan få träffa någon mirakeldoktor som ger mig någon medicin som fungerar. De hostmedicinerna som jag fått, "Cocilana Etyfin" (eller hur det nu stavas) och Mollipect, hjälper föga.

Nattningen av Max har gått lysande tills igår, då tog det återigen en halvtimme av skrik innan han somnade:-(

Måste ju berätta att jag igår hade en idé om att Max skulle lära sig att äta fisk. Varken Roger eller jag är några storätare och det är väldigt sällan det står på menyn här hemma. Men eftersom man sägs bli smart av det och att det är nyttigt i allmänhet tänkte jag att Max skulle drillas till att gilla "havets läckerheter". Så igår serverades Rödspetta. Hmm.. det verkar dock som sonen min brås väl mycket på sina päron.. Han frustade, spottade, klämde ut små tårar, ville dricka vatten som han sprutade ut, körde in händerna i munnen och försökte mer eller mindre dra ut sin tunga - det var inte gott helt enkelt... Nu ska vi väl inte ge upp på första försöket, men jag tvivlar ändå på att det kommer falla honom i smaken någonsin.

Nu när första snön faller, så passar jag på att lägga upp några sommarbilder..

4 kommentarer:

Klockan 01 november, 2006 11:31 , Anonymous Anonym sa...

Hur kan du vara så smart då??? Måste beropå att vi fick fisk alla lördagar under vår uppväxt! Fast jag är ju inte jätte smart så jag fortsätter med att äta fisk! Prova med torsk istället. Och så kan du ju också äta lite fisk så ska det nog gå bra!
Krya på er!
Kram från oss i Valbo

 
Klockan 01 november, 2006 19:01 , Blogger Camillas lockar sa...

Haha, fisk ja... Vi är inte heller så bra på att käka det, har inte serverat det alls till Peo än. Dags nu!

Fina sommarbilder, känns som evigheter sen det var sommar. Fast det inte är det. Är den sista bilden verkligen Max?! Häftigt.

 
Klockan 02 november, 2006 11:54 , Blogger Anette sa...

Åh, vad ljuvligt med lite sommarbilder så här i vinterkylan.

Här är det också fortfarande en smula förkylt och det blir till att bylsa in den lilla ordentligt innan man ska ut och gå. Inte längre några långa solskenspromenader direkt.

Hyser också stora förhoppningar om att Alvan ska gilla fisk, efter alla de otaliga tv-program om hur bra omega3-oljor är, men vi får väl se hur det lyckas när det väl är dags... annars finns det ju alltid omega3tabletter och fiskleverolja?

 
Klockan 03 november, 2006 13:05 , Anonymous Anonym sa...

Host och hej !
Det är tur att man har något
gulligt att titta på när man inte
har något att göra på jobbet.

kram anneli

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida