Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

måndag, november 13, 2006

Födelsedag

I förra veckan fyllde jag så 30. Roger hade tagit ledigt precis som jag önskade och jag fick en jättehärlig dag. Dagen började givetvis med gratulationer i sängen, där jag fick godis, jordgubbsvin och en ny digitalkamera. Hurra den här har "antiskak" funktion, vilket borde betyda att jag kan publicera lite skarpare bilder här i bloggen... Den andra kameran var väl ok, men väldigt svår att få till riktigt bra bilder med. Nu ska det bli andra bullar av. Sedan fick jag frukost med lite extra mys och detaljer som man sällan tar sig tid till på en vardag. Färskpressad juice och nybakta frallor faller mig helt på läppen.


Sedan tog jag ett långt härligt bad - också en riktigt lyx.. Annars duschar jag ju på mindre än 5 minuter när jag är ensam med Max. Sedan blev det promenad i det härliga vädret, lunch på Cezannas och därefter en timmes bowling. Max hoppade från famn till famn, eller låg på golvet på min jacka och spanade efter kloten. Tyvärr måste jag utropa Roger till vinnare i bowlingen, då han klådde mig med 5 ynka poäng.



På kvällen gick vi ut och käkade på Thaibåten. Har bara ros till dem - det är få ställen som är så barnvänliga, har så bra service och god mat.


På vägen hem slocknade Max i vagnen och jag och Roger var också så där lagom trötta. Vi har lovat varandra att alltid försöka se till att vara lediga på födelsedagar för det gör dagen lite extra speciell.





Summa summarum, - en riktigt härlig dag!

5 kommentarer:

Klockan 13 november, 2006 10:26 , Blogger greentova sa...

åh bowla har jag inte gjort på evigheter. hoppas ni hade roligt :)
jag köpte faktiskt en tandborste till honom men tittade inte så noga och det var visst till 6+ (år)
får väl köpa en ännu mindre :) som han kan leka med. Borstar ni? har han tänder?

 
Klockan 13 november, 2006 11:17 , Anonymous Anonym sa...

Låter som en riktig toppen dag, så vill jag också ha det när jag fyller. Får nog skicka gubben på kurs hos Roger :o)

 
Klockan 13 november, 2006 13:04 , Blogger Anette sa...

oj, vilken mysig dag du fick! du ser så där mysigt välmående ut på restaurangbilden!!

låter som en bra idé att vara ledig på födelsedagar, tycker jag.

*en stor grattiskram i efterskott från hela familjen eriksson*

 
Klockan 13 november, 2006 15:16 , Anonymous Anonym sa...

Jättemysig dag =)Ja Thaibåten gillar jag med även om det var ett tag sedan jag var där. STOR kram i efterskott

 
Klockan 19 november, 2006 18:25 , Blogger Kajsa sa...

Åhå, grattis i efterskott! Jag fyllde också år i förra veckan, den 8:e. Fast lite mer dårå.. ;-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida