Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

tisdag, december 05, 2006

Liten och synd om

Han hostar och hostar. Jag har suttit här och sökt på kikhosta och hosta, men det är inte mycket att göra när de är i den här åldern. Det är det ju aldrig mot hosta i och för sig. Kikhosta lär det väl inte vara med tanke på att han är vaccinerad, men massa hosta är det i varje fall. Jag tycker så synd om honom när han ligger och kvarkar. Dessutom så tappar han aptiten - den normalt så populära gröten slinker inte alls ner nu. Amningen går dock bra, så jag får väl köra vidare på den ett tag till. Vet inte riktigt hur länge jag ska hålla på. Hade väl tänkt att bara köra morgon och kvällsamning, men det tycks ständigt slinka emellan något pass på dagen också. Han är lite mammakär min lilla son - eller kanske lite bröstfixerad (det är väl inte helt ovanligt för killar:-))


Trots hostan och snuvan så är han ändå stundtals rätt pigg. Då kravlas/kryps det omkring och busas. Allt ska pillas på - allt ska bitas på. Nya bitfavoriten verkar vara stolsben - det känns ibland som han är en liten hund;-)

Dagens bild får vara när han ska ta morfars näsa. Den är ett par veckor gammal, men det spelar väl mindre roll. Söt är den ändå..

1 kommentarer:

Klockan 05 december, 2006 16:00 , Anonymous Anonym sa...

Vilket bra handtag!!!
Rätta takter lillkillen.
Hoppas att han mår bättre snart
Kram på er
Åsa

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida