Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

tisdag, november 21, 2006

Stugan

Måste bara skriva lite om helgen också... Vi åkte äntligen ut till vår kära stuga. Har inte varit där sedan i början på oktober. Först när vi kom visste vi inte om vi kunde stanna, för det saknades ett filter till samfällighetens gemensamma vattenrening. Det gick dock utmärkt att använda för allt annat än att dricka. Så vi köpte några flaskor vatten och stannade över natten.

Det var så härligt att tända i kaminen och bara njuta av lugnet. Under lördagen var det ju lite halvrisigt väder, men under söndagen blev det bättre. Solen kikade fram och det var rätt varmt. Medan Max sov gott i friska luften så krattade vi löv och småfixade lite i trädgården.

Dessutom så började vi en liten minirenovering invändigt. Vi tänkte måla om och har börjat med att kvistlacka. Nästa helg blir det nog målning. Känner äntligen att vi har fått lite kraft och inspiration att sätta fart. Nu längtar jag efter våren och sommaren för att få fixa lite mer i trädgården. Det blir nog lite enklare när Max kan ta sig runt och leka lite mer för egen maskin.

Varje gång jag är i stugan blir jag alldeles lyrisk över landskapet därute. Känner mig otroligt lyckligt lottad som har stugan. Det blir lite som ett andningshål. Stan är kul, men ibland behöver man lite frisk lantluft i vackert landskap...

4 kommentarer:

Klockan 22 november, 2006 08:11 , Anonymous Anonym sa...

Det är ju så himla fint där ute och jag älskar er "engelska telefonkiosks-kamin" Du måste ju nästan lägga upp en bild på den här =)

*kram*

 
Klockan 22 november, 2006 20:01 , Blogger Camillas lockar sa...

Men gud vad fint det är! Snacka om oas jämfört med det härliga bullret inne i stan. Telefonkioskskaminen är jag nyfiken på nu :-)

 
Klockan 23 november, 2006 11:35 , Anonymous Anonym sa...

Jonas föräldrar har ett landställe utanför Grisslehamn. Jag förstår precis vad du menar. Emilia har verkligen glädje av allt som ett landställe ger. Plocka bär, svamp och springa barfota. Där kan hon skutta runt och utforska saker på egen hand.

 
Klockan 25 november, 2006 18:30 , Anonymous Anonym sa...

hej linda det är Anton har ni det trevligt hälsa
//Anton

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida