Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

onsdag, februari 07, 2007

Utmanad

Hmm jag är superdålig på sån't här, men jag måste ju så klart försöka när Kajsa har utmanat mig. Här kommer mina "jag mötte Lassie"

1. På en närmast enslig strand i Thailand försökte en man (thailändsk) att köpa mig till att bli hans fru.

2. En varm sommardag i mitten på 90-talet gick jag och en kompis och småsjöng på "hon har blommor i sitt hår, som bara jag kan se...". Plötsligt stämde några in i sången och det lät grymt bra. Bakom oss gick självaste trion GES - dvs Glenmark, Eriksson och Strömstedt.

3. När jag i vuxen ålder började en kurs i simhopp, var det flera av kursdeltagarna som envist trodde att jag var Therese Alshammar som försökte byta karriär.

4. När jag pluggade på universitetet så fick jag och min kompis Ylva agera värdinnor när det skulle bjudas på mingel för nobelpristagarna i ekonomi. När vi skulle prata med dem förklarade vi att vi inte kunde ett dyft om deras teori, men att vi gärna diskuterade något annat. De skrattade och sa att de var ändå ganska trötta på att prata om den... (teorin alltså).

5. Återigen tillbaks till studietiden. Höll på med grupparbete hemma hos en av gruppmedlemmarna långt ute i en villaförort. Klockan tickade på och närmade sig sen eftermiddag och vi hade inte fått någon lunch. Så vi var dödshungriga när hon frågade om vi ville ha lite mat. Maten som serverades var en korvbricka av typ Österrikiskt mått och den intogs tillsammans med familjens husdjur - en skata (som alltså även åt från korvbrickan..)

Nå vad tror ni? Vilken av ovanstående är falsk?

5 kommentarer:

Klockan 07 februari, 2007 20:05 , Blogger Kajsa sa...

Kul att du hängde på utmaningen! Hm... funderar på om 4:an är falsk. 1:an är säkert sann, har hört likande förut (inte om Thailand dock!). Men Therese Alshammar.. är ni någe lika? Nä, jag tror 2:an är falsk!

 
Klockan 07 februari, 2007 20:48 , Anonymous Anonym sa...

Hmm det låter som en himla massa svammel, men Linda har testat på simhopp men inte sjutton ser hon ut som Alshammar....

 
Klockan 07 februari, 2007 21:06 , Blogger Camillas lockar sa...

Men 2:an låter ju för bra för att vara sann! Vadå, att de stämde in bakom er?! Det låter ju askul i och för sig... Men nej, 2:an är falsk.

 
Klockan 09 februari, 2007 07:55 , Anonymous Anonym sa...

Jag tror inte på 5:an den låter inte som det var sant alls.

De övriga tror jag mig har hört något om ialla fall.

 
Klockan 09 februari, 2007 18:32 , Anonymous Anonym sa...

Det där var roligt Linda. Du har verkligen varit med om en hel del spektakel. Syns tydligare när det återges efter varann i punktform:) Jag har dock aldrig hört talas om nr 3, Ahlshammar-lik, nja...

Hoppas facit kommer så småningom.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida