Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

tisdag, september 02, 2008

200 inlägg

Ja så var det då dags för inlägg nr 200. Inte för att det är något viktigt, men ändå.... Återigen har det varit lite torka i bloggen och det beror mest på min lathet och frustration över att det just nu inte fungerar att ladda över bilder från kameran till pc'n. Vill ju visa upp familjens nya lilla underverk - men just nu har jag inte någon bild med tanke på tidigare nämnda...:-(
De flesta läsare av min blogg vet nog ändå att han kom till världen den 13/8 kl 21.56. Han vägde 3490 g och var 50 cm lång.
Lillebror som än så länge är vad vi kallar honom är mestadels en glad och lugn liten kille. Han är ingen kopia av storebror, men ändå lik på många sätt. En sak som bröderna har gemensamt är att de åtminstone som bebisar är riktiga matmonster och snabbt ökar i vikt. Nu för tiden är ju Max inte känd som någon storätare, men från början var han en glupsk liten herre.
Livet som 2 barns mamma är både som jag förväntade samtidigt som det inte är det. Än så länge känns det mesta ganska enkelt med lillebror, men det kommer väl tider när det inte är så. Med storebror är inte allt lika enkelt - det är mycket testande av gränser nu och det är inte alltid som man känner att man riktigt räcker till.
Får återkomma med fler rapporter snart, men nu vankas det lunch till lillebror.

2 kommentarer:

Klockan 02 september, 2008 13:16 , Blogger Kajsa sa...

Hej, kul med ett livstecken här inne. Hade dock hoppats på ett namn. :)

 
Klockan 02 september, 2008 21:31 , Blogger Anette sa...

Grattis!!!
Det visste jag inte. Vad kul att allt gick bra.
Och att det blev två lika för dig med.
*Massor med grattiskramar*
Anette m. familj

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida