Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

fredag, september 26, 2008

Konsten att säga nej

Idag fick jag höra att jag inte kunde säga nej. Det var i ett helt felaktigt sammanhang och jag kunde faktiskt säga att personen i fråga hade fel just då. Men han träffade nog ändå en något öm punkt - för ja, visst är jag rätt dålig på att säga nej. När jag funderade på saken, så tror jag att det är något typiskt kvinnligt - män är nog bättre på att yttra det lilla men ack så svåra ordet. Någon som håller med mig?

1 kommentarer:

Klockan 29 september, 2008 19:41 , Anonymous Anonym sa...

Nej, jag kan inte hålla med dig lilla syster. Min käre make kan definitivt inte säga det magiska ordet. Jag säger det oftare än han men inte tillräckligt ofta. Har dock blivit mycket bättre än vad jag var före sommarens semester. Känns i både kropp och själ. Så säg NEJ när du verkligen inte vill eller kan.
Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida