Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

onsdag, september 17, 2008

Äntligen lite bilder

Nu ska jag inte hålla er läsare på halster längre - här kommer lite bilder Ovan: Nyintagen på förlossningen
Nedan: Alldeles färsk ut i världen


Ovan: Nu har jag sovit en natt med mamma på bb
Nedan: Båda mina härliga pojkar hos mig på bb

Nedan: ett gäng med mysiga bilder....

Max med sin nya favoritsysselsättning - måla med fingerfärger

Men lite ledsen är jag för när jag har varit och frågat om kameran, så lönar det inte sig att lämna in den på service (bildöverföring till pc fungerar inte). Tur att man kan tömma minneskortet ändå.
Livet rullar på rätt bra. Vi är tämligen säkra på att namnet blir Erik. Han blir för övrigt 5 veckor precis idag. För en vecka sedan hade han hunnit bli 56 cm lång och vägde 5,3 kg. Så det är ingen liten minibebis som vi har längre;-)
Max som varit lite trotsig mot Roger och mig har nu blivit mer harmonisk och lugn. Han har väl börjat vänja sig vid livet som storebror. I början ville han inte riktigt gå till dagis, men nu när vi går dit så är det idel solsken.. och samma sak när jag hämtar. Det känns himla skönt.

4 kommentarer:

Klockan 17 september, 2008 21:35 , Anonymous Anonym sa...

Men herregud vilken liten goding! Och så liiiten! Kan knappt komma ihåg att Tyra varit sådär pluttig :)
Underbar!

Kram på er!

 
Klockan 17 september, 2008 21:37 , Anonymous Anonym sa...

Grattis!
önskar aprilmamma Sthlm och Erik, som givetvis röstar för Erik ;-)

 
Klockan 18 september, 2008 12:10 , Blogger Samekissen sa...

åh liiiten. jag som tycker Max känns liten -skratt. Vad paff jag kommer bli om ngr dagar. Nej ingen ny mini-me (Roger) och vad glad och stolt Max ser ut. Supergrattis gumman *kram*

 
Klockan 18 september, 2008 17:30 , Anonymous Anonym sa...

Jippi! Länge leve bloggen! Nu får man läsa lite nyheter igen. Fast jag fick ju träffa underverken i helgen;) Jätte mysigt. Max är en liten filur som är himla mysig att vara med. Snart kanske han inte är blyg lika länge heller.
Kram på er!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida