Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

torsdag, augusti 24, 2006

Vi längtar..

efter Roger. Hissen har stannat på vårat våningsplan ett par gånger och då har jag sagt till Max att nu kommer pappa. Då lystrar han och ler så vackert, men blir besviken när inget händer... Har jag lyckats lura honom två gånger, så nu kanske jag helt enkelt ska vänta tills jag är säker, så att jag inte förstör det trevliga hemkomningsmomentet. Det är i varje fall lite kul att han på något sätt verkar förstå.

Just nu sitter Max i bärselen för han vill vara med överallt. Ryggen börjar värka lite, men jag får inte lägga ner honom. Egentligen får jag inte sitta heller, utan jag ska stå. Gärna dansa lite till musiken som just nu strömmar ur radion också. Att jag sitter här och skriver är inte populärt, det bemöts med högljudda stånkanden.

Har varit otroligt gottesugen idag. Trodde att jag skulle kunna avhålla mig, men när vi var och handlade på Konsum så smög sig en Marabou Schweizernöt... 200 g ner i korgen helt av sig själv. Det är väl så att jag är och förbliver en riktig gottegris, får väl se till att gottgöra det med långa promenader istället.

I dag har Max lekt lite med sin polare Viktor som bor en trappa ner. Viktor är över en månad äldre, men något mindre i strl än Max:-) De klämde lite förtjust på varandra och övade på varandras ljud. Kan tänka mig att det blir något vildare om ett par månader.

Kikade lite på jobbmailen förut och där låg en fråga om jag kunde åta mig att göra lite jobb hemifrån. Fick lite nojja och ångest när det var så konkret. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Det är inte helt lätt att få lite egentid under dagarna med Max. Viss del går säkert att göra kvällstid, men inte allt. Dessutom så känns ju tiden med Max allt mer rolig och värdefull. Den kommer ju liksom aldrig tillbaks. Jobba är jag tämligen säker på att jag kommer göra sen... Å andra sidan så känns det lite kul att vara eftertraktad också.. Hmm får diskutera med Roger sen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida