Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

måndag, april 16, 2007

Krig...

Max och jag har haft diverse små krig under dagen. Kanske beroende på att tanden tittat fram. Han har varit väldigt bestämd och vill inte alls göra som mamma vill merparten av gångerna. Exempelvis skulle maten ätas på och från golvet - absolut inte sittandes i stolen - med sked - från tallriken. Men vad göra - äta ska de ju göra och det är väl bättre att de får i sig något än inget. Jag försvarar mig också genom att golvet var nytvättat...


Vi har också haft krig med dammsugaren....

Nu sover den lille krigaren gott i sin säng. Han stupade kl. 19 och jag fick till och med byta blöja och sätta på honom pyjamas i sömnen... Han har bara sovit en gång tidigare idag och det var på förmiddagen. Hoppas nu att vi får många timmars ihållande sömn i natt...

3 kommentarer:

Klockan 17 april, 2007 09:21 , Blogger Kajsa sa...

Ja, hoppas ni fick det (många timmars ihållande sömn). Han har väl inte kommit i trotsåldern redan? Men visst verkar det som att det finns flera små trotsperioder långt innan den beryktade 2-årsperioden :-( Jag bävar...

 
Klockan 17 april, 2007 09:28 , Anonymous Anonym sa...

Han ser ju bra fullisjutton ut när han sitter och äter, han vet precis hur han ska göra för att få som han vill :))
Han lär sig nog äta som folk också, hoppas ni fick sova ut lite

 
Klockan 17 april, 2007 18:36 , Anonymous Anonym sa...

Jag håller med Anneli.....
Men han lär sig väl snart han också. kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida