Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

onsdag, april 11, 2007

Pallervante

Igår kväll lyckades jag pricka in ännu ett ord som Roger inte hört förut. Han trodde att det var något eget påhitt i min familj, men si där fick han väl ändå fel. När vi googlade på ordet fick vi veta att det typ betyder konstig/galen/tokig ung herre. Ungefär vad jag avsåg - fast kanske lite mer åt busig hållet. Hur som helst så måste jag nu fråga mina bloggläsare om det är någon annan som känner till ordet och kanske till och med använder det. In och kommentera med er!

7 kommentarer:

Klockan 11 april, 2007 08:16 , Anonymous Anonym sa...

Kan lugnt säga att jag aldrig hört det ordet förut. Vill även tillägga när jag ändå för en gångs skull skriver en liten kommentar att det är en mycket söt, pigg liten kille du har av alla fina bilder och texter att döma. Ha en bra dag och njut av det fina vädret!

 
Klockan 11 april, 2007 12:51 , Anonymous Anonym sa...

Hahahaha, pallervante??
Aldrig hört i hela mitt liv, men det låter ju roligt ;)
Ska fråga mamma, för hon använder så många knasiga ord och uttryck jämt. måste vara nåt slags Stålhammardrag ;) hehehe

 
Klockan 11 april, 2007 12:57 , Blogger greentova sa...

nop, aldrig hört.
ganska gulligt dock :-)

 
Klockan 11 april, 2007 16:56 , Anonymous Anonym sa...

Hmmm jag har ju som sagt hört det förut men vi är väl väldigt bra på konstiga ord, eller vad säger du Roger :)

 
Klockan 12 april, 2007 13:06 , Anonymous Anonym sa...

Nope inte hört det. och måste hålla med Anneli =)

 
Klockan 13 april, 2007 10:07 , Blogger Camillas lockar sa...

Har aaaaldrig hört det ordet förut! Det är ett skämt, va? ;-) *garvar*

 
Klockan 25 december, 2018 13:54 , Anonymous Anonym sa...

I min barndom,här i Vasatrakten i Finland använde vi det snarlika ballvant,ja med samma betydelse, rätt så tökält.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida