Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

fredag, mars 30, 2007

Ögonbrynshöjare

Lapcat skickade över en liten "utmaning" och efter att ha funderat rätt mycket fick jag ihop några 'ögonbrynshöjare' i åldersordning.

0-10 år

  • När jag var liten så presenterade jag mig alltid med mitt fullständiga namn.
    Ungefär när jag var lika liten så kunde jag absolut inte le naturligt på bild, utan bet ihop tänderna men hade läpparna öppna:-)
  • Åt gärna smörklickar (enbart).
  • Satt på bordet och knäppte med fingrarna för att få messmör.
  • Älskade att sjunga. När folk frågade vad jag sjöng, så sa jag förorättat – engelska så klart!
  • Min pappa talade om för mig att jag sjöng hellre än bra.
  • Kunde hjula runt vårat hus non stop tills jag passerat 1000 hjulningar.

11-20 år

  • Slutade med gymnastiken som jag hållit på med i många år för att jag ansågs för stor och klumpig (dvs jag hade inte elitpotential) för att få fortsätta i de bättre grupperna.
  • Svimmade på träslöjden när jag svarvade en lampfot.
  • Var med i ”Upp till tretton” och svarade rätt på frågan ”av vilken frukt får man russin”. För presentkortet tog jag skivan Hand in Hand med Koreana. De var officiellt band till OS som gick det året.
  • Tog körkort på tredje uppkörningen. Fick göra de förhatliga säkerhetskontrollerna på alla uppkörningarna.
  • Hade däremot endast 1 fel på teoriprovet.
  • Var för ung för att handla på systemet efter min första tenta på universitetet. Mina kompisar tyckte det var helfestligt – jag mest pinsamt.
  • Knackade dörr och sålde småkakor, strumpor och något mer som jag inte minns under falsk förespegling. Låtsades att det var till en klassresa, fastän förtjänsten gick rakt ner i egen ficka. Var en jäkel på att sälja.

21-30 år

  • Fick min första egna riktiga lägenhet i Skarpnäck efter att de som bott där innan hade vräkts. Lägenheten såg hemsk ut vid första anblicken, det fanns hål efter syra i golvet. Väggarna var helt gula av rök och kylskåpet var bland det äckligaste mänskligheten skådat.
  • En man (pundare) i tunnelbanan erbjöd mig del i en Konsumkasse full med tusenlappar. Han hade snott den från en polare, som hade rånat någon – och nu skulle han hålla sig undan lite. Nappade inte på erbjudandet, utan ringde polisen.
  • Reste runt ensam i Thailand under ett par veckor. Blev erbjuden en massa pengar för att bli någon läskig thailändares fru, välte som passagerare på en tuk tuk och fick erfara att taxiresor blev dyrare för en ensam tjej för att annars visste man inte vad som kunde hända.
  • Efter första natten med min käre man deklarerade jag vad vi kunde heta när vi skulle gifta oss. Det är ett under att han inte fick kalla fötter.
  • Närminnet har blivit sämre för jag kommer inte på några fler direkta ögonbrynshöjare.

4 kommentarer:

Klockan 01 april, 2007 23:41 , Blogger Kajsa sa...

Oj oj, låter som du hunnit vara med om en hel del. Tur att du stadgat dig och lugnat ner dig nu, ha ha ha! :-) Fast den där påsen med tusenlappar - hur sugen var du? ;-)

 
Klockan 03 april, 2007 11:29 , Anonymous Anonym sa...

=) Du är och har alltid varit lite galen

 
Klockan 03 april, 2007 12:31 , Anonymous Anonym sa...

Den där påsen med pengar har vi aldrig hört talas om,,,, hmm

 
Klockan 03 april, 2007 23:36 , Anonymous Anonym sa...

Jag tror att Anneli börjar bli gammal för påsen vet jag Linda har pratat om.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida