Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

torsdag, mars 22, 2007

Framsteg och bakslag

Det händer mycket i min lilla sons utveckling just nu. Efter mycket kämpande så börjar det fungera bättre att äta mat i bitar nu. Han har ju i och för sig ätit från min tallrik ett bra tag - men "egen" mat skulle inte vara i bitar. Nu fungerar det med burkmat från 8 månader - men inte mammas hemlagade.... Får väl inse att näst intill det enda han ärvt från mig är min kinkighet:-(

Annars så har vi haft sjukstuga här ett par dagar. Roger har legat däckad i hög feber och magont. Jag har gått och känt efter hela tiden och tyckt mig känna att nu börjar det på mig också, men det har inte gjort det ännu. Peppar peppar, så hoppas jag att jag klarar mig. Max har varit lite extra skrikig om nätterna, så sömnen har fått sig en törn. Känner mig allt annat än utsövd. Vid 05-tiden i morse så slet Max upp linnet jag hade och sög tag i bröstet. Jag var så borta att jag inte orkade hålla fast vid min princip att inte ge något förrän vid 06. Jag längtar verkligen efter att få lite bättre ordning på nätterna.
Inspirerad av Camilla o Peo försöker jag få Max att äta själv. Det går bra med fingrarna, men han är inte så händig med skeden ännu....


2 kommentarer:

Klockan 22 mars, 2007 10:56 , Anonymous Anonym sa...

Vilken goding han är, en liten envis prick som vet vad han vill.

 
Klockan 22 mars, 2007 21:16 , Blogger Camillas lockar sa...

Härligt vad du kämpar!!! You GO, Max :-)
Kram Peo

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida