Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

torsdag, mars 15, 2007

Änglar finns!

I dag har Max lekt med Peo & Camilla alldeles själv. Det gick tydligen jättebra och han somnade mitt i maten kan man säga. Jag har faktiskt något minne av att ha sett en bild på Peo då han sitter i sin stol och somnat med huvudet på bordet, precis som Max. Det måste vara någon underlig effekt som Camilla har. När jag kom tillbaks så sov Max fortfarande, men när han vaknade satt han och kramade mig länge. Då känns det i mammahjärtat. Inte för att jag var borta länge och inte för att han hade det toppen utan mig - utan det bara värmer så skönt. Ungefär som vårsolen ute. Änglarna i det här fallet är så klart Camilla och Peo - och givetvis min lilla Max.

Max verkar utvecklas med stormsteg just nu. Det fullkomligt väller ut härmningar och ord ur munnen. Blm för blomma, amp för lampa, bu för burk, fl för flaska, bää som fåret, höddu som hörru du, Pao eller Pe för Peo osv. I övrigt så är nya favoriten att stänga av och sätta igång TVn eller datorn öva och stå lite själv eller gömma sig bakom dörrar och sist men inte minst dricka smoothie själv ur sugrör.

2 kommentarer:

Klockan 15 mars, 2007 20:27 , Blogger Camillas lockar sa...

Jodå, jag har ju en sova-mitt-i-maten-bild på Peo :-) Mitt i gröten. Längtar efter att få ta en sån där kletig bild på när huvudet ramlat ned på tallriken!

Det var bara supertrevligt att ha Max hos oss. Det gör vi igen! Peo sjunger: Max är bäst, ingen protest!

 
Klockan 15 mars, 2007 20:56 , Blogger Anette sa...

åh, vad charmigt med ordbubblet! även alvan håller på och kvittrar och sprudlar mest hela dagarna - och för tillfället är bääbää (fåret) allt en liten favorit.

måste vara skönt att veta att du kan lämna max och samtidigt även försäkra dig om att han känne sigrtrygg. själv är jag spänd av förväntan över hur alvan reagerar när pappan kommer hem och det är dags för mig att jobba igen.

(måste vara fel på mina ögon -får aldrig bokstavsverifikationen rätt)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida