Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

måndag, februari 26, 2007

Utmanad igen

Nu har Camilla utmanat mig - och här kommer svaren. Det blir inte så värst spännande, jag känner mig alltid så vansinnigt tråkig när jag ska svara på sån't här.

1. Kan du fixa en punktering och byta torkarblad själv?
Torkarblad hade jag vissa problem med första gången jag skulle byta, men nu är det en baggis. Byta däck på bilen har inte blivit aktuellt, så där är jag lite osäker. På gymnasiet fick jag och några andra tjejer gå på ”meckarkurs” hos killarna på Fordon. Då gick det som en dans att byta däck.

2. Hur äter du ett äpple? Tvättat, rakt upp och ner – men inte kärnhuset.

3. Är du rädd för små svarta kryp med många ben? Jag vill inte tro det, men ibland veknar min tuffa yta.

4. Big Brother eller Sportnytt? Lite både och kan man väl säga, men måste jag välja blir det Sportnytt.

5. Rent spontant, om du får välja en present till dig själv, vad skulle det bli då? Benägen att säga spa som Camilla, men jag tror nog att det får bli en Personal Shopper istället. Gick på stan igår och kände mig som en alien i butikerna – provade jag något blev jag en krokofant. Hmm borde kanske önska mig en personlig tränare också.

6. Är du mörkrädd? Nej, men har varit grymt rädd som liten.

7. Resmål som fascinerar? Många, men ska jag välja något får det bli… Australien tror jag.

8. Ditt senaste telefonsamtal? Med min kompis Anna, apropå att hon har förlovat sig och ska ha inflyttningsfest kommande helg.

9. Om du får välja en artist som kommer och spelar för dig på din födelsedag, vem blir det? Hmm, svårt. Nå’t det svänger om, som sätter fart på festen. Jag är ju rätt dålig på det där med idoler. U2 hade jag kunnat säga, men det har ju Camilla redan svarat. Nä jag säger DiLeva – han har ett skönt gung och skapar bra stämning.

10. Förrätt eller efterrätt? Efterrätt. Färska frukter med någon god sås och kanske lite sorbetglass… mmm

11. Bästa stunden på dagen? Morgonen när hela familjen myser i sängen.

12. Tre saker du alltid har med dig? Mobil, plånbok och nycklar.

13. E-post eller snigelpost?
E-post, men det är ändå lite charmigt med ett vanligt hederligt brev.

14. Den senaste komplimangen du fick? ”Du är härlig” sagt av min man igår.

15. Senaste gången någon skällde på dig? För någon vecka sedan skällde pappan i familjen på mig för att jag satt i min egen värld när Max tuggade i sig lite plast från en godispåse. Det gick bra i slutändan – plasten hade fastnat på pyjamasen – inte i halsen.

Så om jag nu ska skicka utmaningen vidare, så får det bli till Kajsa - Lapcat - och Liten Alva. Nej jag har fortfarande inte lärt mig hur man gör de där dolda länkarna. Jag tror att jag måste gå i skola hos någon. Jag och koder är inte direkt nära polare...

2 kommentarer:

Klockan 26 februari, 2007 13:35 , Blogger Camillas lockar sa...

Ååå, Personal Shopper skulle jag också sagt! Snacka om att man skulle behöva en make-over. Vilka färger passar man i liksom. Du börjar ju jobba snart också! Hehe :-)

 
Klockan 27 februari, 2007 23:23 , Blogger Anette sa...

utmaningen är antagen.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida