Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

måndag, februari 26, 2007

Nytt tillskott bland länkarna..

Jag behövde inte ens utmana kusin Sara - hon antog "utmaningen" självmant. Har inte länkat till henne tidigare, för jag fattade som att hon ville vara lite hemlig - men nu hittar man till henne under "Pyret och vi". Vill man ha hennes lösenord till de skyddade inläggen får man maila henne och fråga vad som gäller. Adress finns i hennes blogg.
Vad heter egentligen släktordet för vad kusiners barn är med varandra. Är det bryllingar eller tremänningar (tror jag att de säger i Norrland..) eller vad sjutton heter det?
Här kommer Mästermaxen i stövlar. Han tyckte det var lite kul att spatsera runt i dem härom dagen:-)

5 kommentarer:

Klockan 27 februari, 2007 11:44 , Blogger Camillas lockar sa...

Nej nej, det heter A-kusin och B-kusin! Fast det är på Gotland förstås. Annars heter det väl bryllingar?

 
Klockan 27 februari, 2007 16:36 , Anonymous Anonym sa...

Tremänningar säger vi här uppe :) Tror det är himla olika beroende på var man bor. Men kusinbarn funkar ju oxå om man ska försöka förklara ;)

Mästermaxen i stövlar! hahahaha

 
Klockan 27 februari, 2007 19:45 , Anonymous Anonym sa...

Kan ju bara säga att det heter sysslingar, Max blir alltså syssling med Saras lilla Pyre :)

 
Klockan 03 mars, 2007 22:31 , Blogger Anette sa...

och jag som alltid trott att det heter tremeningar...

 
Klockan 04 mars, 2007 21:11 , Anonymous Anonym sa...

Jag vart ju lite osäker på det där med sysslingar, googlade lite och hittade en massa. Verkar som om det är flera som har rätt :) en länk om du är nyfiken Linda.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Syssling

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida