Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

måndag, mars 12, 2007

Konstig syn

När jag var en sisådär 3-4 år fick jag glasögon och lapp för ena ögat för att jag skelade. Lite orolig att jag skulle föra mina syngener vidare, så fick Max idag kolla upp sin syn. Dr visade honom en tredimensionell bild där han skulle peka ut olika bilder i bilden. Han pekade och tittade och verkade faktiskt se. Jag såg nada och var väldigt fascinerad av att han faktiskt såg något där. I den lilla svartprickiga bilden kunde man tydligen både se en katt, en sol, en blomma och båt tror jag. Jag chansade och frågade om det inte var ett litet lekande barn.... men dr bara skrattade och sa att jag inte behövde försöka. Hon förstod att jag inte såg och kunde då konstatera att Max inte har ärvt mitt problem ivarjefall. För första gången fick jag också en förklaring till varför jag aldrig förstod det där med 3d brillor och TV-piraterna som gick för en sisåder 20-25 år. Alla verkade tycka att det var hur kul som helst, men jag såg ju inget särskilt... Hmm


3 kommentarer:

Klockan 12 mars, 2007 22:38 , Blogger Anette sa...

oj, vad bra att han ser! själv blev jag överlycklig när Alva jagade små "bås" som yrde i solskenet tidigare idag. det gick jag miste om när jag var mindre. liksom de där små stimmen av knott som oftast svävar vid vatten.

jag har faktiskt kvar min tv-piraternapåse!!! (och så rolig var den nog inte)

 
Klockan 13 mars, 2007 00:26 , Anonymous Anonym sa...

Vad skönt! :)

Nu när du skriver om det så kommer jag faktiskt ihåg att det finns ett kort på oss två från 80-talet nångång...jag är väl kanske 2 år eller nåt sånt...himla flintskallig iaf, haha. Och du har ett par skitläckra brillor och en lapp för ena ögat ;) hehehe

 
Klockan 13 mars, 2007 21:40 , Blogger Camillas lockar sa...

3D-bilder funkade inte på mig heller! Alltså, glasögonen funkade inte på mig heller nåt nämnvärt. Nu är det mer okej, men inte helt hundra övertygande.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida