Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

söndag, mars 04, 2007

Fix, jobbiga & sköna nätter..

Veckan som passerat sedan jag skrev sist har varit mycket innehållsrik. Till att börja med har jag vant av Max vid att amma om natten. Under 2 nätter var han jätteledsen och grät i 1,5 timmar och vaknade vid ett flertal tillfällen. Sedan kom 2 nätter då han bara vaknade och somnade om när han fick komma upp i famnen. I och med att han sov så gott, så vaknade han desto tidigare om morgonen (05.30)... pust, men ändå en seger. Vad som hänt de sista 2 nätterna kan bara min kära syster yster svara på för under helgen har vi lämnat bort Max för första gången. Vi har ju haft barnvakt tidigare, men bara ett par timmar. Om jag förstod syster rätt, så hade nätterna varit rätt ok - Max grät lite, men inte så farligt - hon däremot kanske inte riktigt sov lika gott som vanligt:-)
Roger och jag har varit ute i stugan och haft det allmänt skönt. Pysslat lite, tagi det lugnt och njutit av sömnen. Det finns ingenstans där man sover så gott som i vår stuga - dessutom barnfritt. Jag vaknade dock ett par gånger och undrade var min lilla gullunge var - man kunde ju inte låta bli att sakna honom. Sedan vi hämtade honom idag har han varit lite extra mammig och gnällig. Gnället berodde nog mest på trötthet och mammigheten är väl inte så svår att förstå heller.
Nu ikväll har jag tagit tag i att göra ett album för Max. Ni vet sån't som bara blir liggande i högar förevigt annars. Är lite stolt över att bilderna i det första albumet nu är inklistrade. Tänkte skriva lite kommentarer också, men det får bli när klistret torkat. Ska dock inte skryta för mycket, för jag har ca ½ album kvar. Ett album räckte ungefär till Max var 5 månader. Hade lite svårt att välja bland bilderna, så det blev många. För att fylla album nr 2 måste jag se till att framkalla några av de nyare bilderna, det var ett tag sedan nu.

Har ingen pinfärsk bild hit till bloggen, den här är ett par dagar gammal - men väl så go'

4 kommentarer:

Klockan 05 mars, 2007 22:12 , Blogger Camillas lockar sa...

Som sagt, jag är grymt inspirerad. Eller nej, jag var inspirerad. Men nu har ju skitungen *med kärlek i rösten* gått och blivit förkyld med feber...... så våra två inledda nätter känns förgäves. För han lär inte sova gott i natt. Ynklig och brännhet. Well, nångång är det nog vår tur på allvar! Hörs imorgon om när vi ska ses, om vi kan ses... ja, du fattar :-)

 
Klockan 06 mars, 2007 11:15 , Anonymous Anonym sa...

Att det kan bli så tyst när ett litet pyre åker hem... han får gärna komma hit igen :)
Man kommer på att det är ganska stor skillnad på små killar och stora killar, man är liksom inte behövd på samma vis.

 
Klockan 06 mars, 2007 16:25 , Anonymous Anonym sa...

Åja nu har du fått låna honom nu är det faktiskt min tur! Eller kanske någon annan som vill! Så det så.

 
Klockan 06 mars, 2007 21:07 , Blogger Anette sa...

jag säger bara "wow!". är grymt imponerad, fascinerad och nyfiken. vad modig du är.
kändes det inte tomt?

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida