Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

söndag, mars 25, 2007

Morgonstund...

I och med sommartiden så vaknade Max 06.30 imorse och hade innan dess bara vaknat en gång och det var vid kl. 5. Ser man till vintertid, så känns klockslagen inte lika humana - men det är ju ändå en framgång med vakningsfrekvensen. Det var länge sedan man fick sova till kl. 04 utan att vakna av Max. Den här natten fick jag i och för sig vakna av Roger som kom hem vid halv tre ungefär efter att ha varit ute med några kompisar. ... Alkoholintaget verkar ha varit mycket ringa, vilket jag givetvis uppskattar idag. Skrattade lite åt Roger när vi pratade lite vid hemkomsten. Han hade konstaterat att det luktade fruktansvärt mycket fis ute på krogen. Förr dränktes det ju i röken, men nu hade stanken varit hemsk. Gissar att en anledning till att han tänkte på det var att han knappt drack något. Men hellre fis än rök - är det inte så;-)

Max och jag var hemma och hälsade på hos Lapcat. Jag fick god mat och trevligt sällskap. Max han fick sin första kattupplevelse och han tyckte att det var väldigt spännande. Snällare katt än Sebastian finns nog inte - Max fick nypa och göra bäst han ville med honom. Lilla Maja var Max försiktigare mot och Aurora var lite nyfiken, men höll sig undan från Max nypor. Däremot ville hon gärna ligga i mitt knä, som av någon anledning brukar falla henne ordentligt i smaken. Missade att ta fram kameran, men katterna kan ändå beskådas här.

2 kommentarer:

Klockan 25 mars, 2007 21:41 , Blogger Camillas lockar sa...

Jag är så aaaavis! Även om det blev okristligt pga sommartiden :-)

 
Klockan 27 mars, 2007 11:14 , Blogger Kajsa sa...

Kollade en gammal lista och såg att Max fyller ett år om två dagar! Wow, häftigt! Tänk vad fort det gått. Grattis i förskott om jag glömmer!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida