Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

torsdag, mars 22, 2007

Pannkaka...

...i fel bemärkelse. Jag tänkte jag skulle överraska min käre man genom att ha maten klar när han kom. Tänkte steka lite pannkakor och äta lite god glass, grädde och sylt till. Det är ju ändå torsdag och det är ju en riktig pannkaksdag. Gjorde smeten på mitt eget vanliga vis. Jag har ju gjort pannkakor sedan urminnes tider (typ sedan jag var 8-9 år, då jag och en kompis stekte pannkisar nästan varje dag efter skolan - vi hade bestämt oss för att lära oss konststycket att vända dem genom kast...). Tyckte att smeten blev lite väl klumpig och vispade på för att få den så där slät och fin. Till slut blev jag nöjd och började plocka undan ingredienserna som jag använt. I ett lite konstigt svep med armen hade jag plötsligt vält hela kannan/byttan. Det var pannkakssmet precis överallt - på mina byxor och över hela köksgolvet och luckorna. Tur att Max satt i sin stol...

Nu får Roger hämta hem lite mat, tappade orken att laga...

4 kommentarer:

Klockan 22 mars, 2007 21:14 , Blogger Camillas lockar sa...

Mahahaha! Du är gullig du, och så går det åt helsike :-) Well, det är väl tanken som räknas...?
Ses imorgon.

 
Klockan 23 mars, 2007 09:39 , Anonymous Anonym sa...

Åhhh Lindas pankisar!!!! Nästa vecka får jag det va? *blink* Inget roligt att kladda ner allt...

 
Klockan 23 mars, 2007 11:21 , Anonymous Anonym sa...

Hahaha, åh fasen vad irriterande!
Tanken var ju god...menåhhh det skulle nog dröja innan jag gav mig på att göra pannkisar igen efter en sån där grej ;)

 
Klockan 23 mars, 2007 18:44 , Blogger Kajsa sa...

Äh jobbigt! Men kanske blev ngn god hämtmat istället ;-) Hoppas det löst sig med grannarna. Fy bubblan, att behöva gå och tänka på sånt. Urkonstigt beteende! De borde nog inte bo i lägenhet, som många redan skrivit.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida