Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

onsdag, april 11, 2007

Små vassa jäklar

Max naglar blir så otroligt vassa. De måste klippas långt ner för att bli uthärdliga. Problemet är att klippa dem. Max blir fullkomligt vansinnig om jag försöker i vaket tillstånd. Dessutom blir jag nästan lika vansinnig när han trilskas så. Blir så trött för jag vill ju bara ha av naglarna och det gör ju faktiskt inte ont att få dem klippta. Enda alternativet är att klippa dem när han sover och det är ju inte alltid helt enkelt att få till.

Jag som en gång i tiden kunde stoltsera med att vara mästerklippare. Nästan varje gång jag träffade mina sytersöner klippte jag deras naglar. Tyckte att föräldrarna var dåliga på att hålla efter dem:-) Det får jag väl äta upp nu!

Hur gör ni andra småbarnsföräldrar för att lyckas med konststycket nagelklippning?

4 kommentarer:

Klockan 11 april, 2007 10:26 , Blogger Kajsa sa...

Ööööh, jag försöker hoppas på att de i största möjliga mån slits ner av sig själva, ha ha ha! :-D Går knappt att klippa Lydias naglar just nu.

 
Klockan 11 april, 2007 13:00 , Blogger greentova sa...

så gott som omöjligt.. försöker distrahera honom med något annat roligt som han får pilla på, nånting nytt som han igentligen inte får pilla med som nycklar och mobil. ibland går det.

 
Klockan 11 april, 2007 15:18 , Anonymous Anonym sa...

Ja det är lätt att vara en klok moster. Men det är inte lika lätt att vara det som mamma..... men gör som du gjorde på våra barn det gick ju bra...
gissa vem

 
Klockan 13 april, 2007 10:09 , Blogger Camillas lockar sa...

Hårdhänt fasthållning under knivskarpt ljus. Världens vassaste nagelsax. Och ett tv-program på hög volym. Som om Peo skulle glo på det. Han hatar också klippningen, men måste man så måste man. Behöver dock inte klippa så ofta.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida