Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

onsdag, april 11, 2007

Påsk och jobb....

Påsken var väldigt behaglig trots att temperaturen gott kunde varit ett par grader högre. Vi var ute i stugan största delen av helgen. Pysslade lite inomhus och i trädgården. Max fick hänga med på långpromenader (dock fortfarande sittandes i vagn;-) och krypa bäst han ville i gräset. Nu var det ju dock det där med att han inte rör sig ur fläcken när han sitter på gräsmattan. Det är fullständigt livsfarligt att krypa där. Han var inte rädd för småkryp, ville gärna klämma sönder en nyckelpiga - men gräset var läskigt på något sätt. Inte att sitta och dra i, men annars. Varken Roger eller jag är så förtjusta i typisk påskmat (inte julmat heller), så det blev väldigt opåskigt på det viset. Godis öste vi dock i oss i massor. Vi får väl fundera på hur vi vill att vår son ska uppleva påsken och se om vi ändrar något kommande år...

Bilden är från helgen, då Max fattade tycke för min gamla docka Sara.

Igår var min första riktiga arbetsdag. Roger var hemma med Max och jag ensam på jobbet. Det kändes både roligt och vemodigt. Att jobba känns väl inte som en totalhöjdare, men det ska väl ändå gå an. Det känns lite sorgligt att den "riktiga" föräldraledigheten snart är förbi, men samtidigt kul att Roger och Max får stärka sina band. Far och son hade en toppendag, med undantag för någon liten stund då Max antingen saknade sin mamma så mycket eller att han fick ont av kommande tänder eller att han hade ont i magen... Jag röstar på att han saknade mamma (fast han pruttade så att det stänkte på väggen direkt efter, så egentligen kanske det rör sig om magont). Tänderna kan ju vara med och spöka lite också, det är minst 4 tänder till på gång i överkäken. Gissar att det känns en del. Roger funderade på att skaffa en egen blogg under benämningen pappabubblan - för att fortsätta skriva om våra bravader med Max. Han tänkte konkurrera ut min blogg, men fick inte riktigt tid för det under gårdagen. Vi får väl se när det blir av. Kanske när det blivit lite mer varma i kläderna i hop. Max uppvisade en ny färdighet igår - det var att klättra upp i stolen själv!!! Hjälp nu måste man vakta varje steg han tar...

2 kommentarer:

Klockan 11 april, 2007 13:47 , Anonymous Anonym sa...

Vilken härlig bild på Max och Sara (dockan) han är för gosig på den.

 
Klockan 14 april, 2007 08:16 , Blogger Helena sa...

Man vänjer sig vid att jobba, jag lovar! Numera känner jag mig som en bättre mamma de dagar jag faktiskt är hemma, tror definitvt det är hälsosamt att få sakna sin lilla darling litegrann.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida