Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

söndag, maj 20, 2007

Saknad

Tänk vad tyst det är här hemma. Ingen Max som tassar omkring och busar och leker. Roger har åkt för att spela golf och jag sitter här alldeles själv och funderar på när det är dags att dra iväg för att hämta Max. Han har spenderat helgen med mormor, morfar, mostrar och kusiner - dvs nästan hela min sida av tjocka släkten. Han har haft det kalasbra sägs det. Jag tror att han trivs som fisken i vattnet när det finns någon att leka med och busa med, mest hela tiden. Kan ändå inte rå för att jag saknar honom. Han har ju varit borta sedan i fredagskväll nu.. Tror dock att det är nyttigt att vara ifrån både mig och Roger lite grand - och för oss att få lite egen tid.
Igår kväll var vi på en supertrevlig fest. Det var en rätt kul blandning på folk. Roger sprang runt och visade bilder (i telefonen) på Max till alla och en var. Trodde att folk skulle vara måttligt intresserade av att titta på vår lilla kille, men faktiskt var det ingen som sa något cyniskt. Det brukar ju vara så där att föräldrarna själva är ofantligt stolta och andra kan visserligen tycka att det var en liten sötnos, men inte säga så mycket mer. Nu kom vi istället in på massa diskussioner om barn och barnuppfostran osv. Helt klart har man ändrat lite fokus sedan Max kom till världen. Både Roger och jag tog det lite lugnt med drickandet och vi norpade någon annans taxi (fy på oss) och åkte hem vid ca 01.00. Vid 10-tiden pallrade vi oss upp och konstaterade att vi kände oss väldigt vuxna, som hade varvat alkoholen med vatten och läsk just med tanke på dagen efter. Alla var väl inte riktigt lika kloka som vi, utan var fullständigt begeistrade av att det var fri bar.
Imorgon är det dags för jobb igen. Det börjar kännas bättre på jobbet, men det känns fortfarande väldigt märkligt att jag snart ska börja på heltid. Redan nu saknar jag att vara hemma varje dag och dessutom saknar jag lekstunder med andra mammor. Hur sjutton ska man liksom hinna med livet sen, när båda jobbar heltid - Max är på dagis.. Äsch det ska nog gå bra det också, med lite disciplin - måste bli bättre på det - både jag och maken. Vi båda sätter också stora förhoppningar till vårt nya kök, som kommer vara på plats om en månad nu. Det kommer nog vara lite trixigt under tiden - när det gamla ska rivas osv. Men man får väl lösa det med hämtmat och utomhushäng.
Nu ska jag ge mig på att hämta tvätt från tvättstugan och sortera innan Max kommer hem igen. Han har fena på att kasta runt alla kläder som jag sitter och viker.. Fast det är väl så man lär sig att hjälpa till.

Åh tänk vad jag saknar den här härliga lilla buspojken!

2 kommentarer:

Klockan 20 maj, 2007 16:03 , Blogger Camillas lockar sa...

Ja, hur sjutton ska man hinna med livet sen när man jobbar. Jag är glad att jag bara ska jobba 75%. Alltid nåt. Ska bli kul att leka i veckan! Peo saknar Max jääääättemycket. Och jag saknar dig såklart! Jobba lugnt.

 
Klockan 20 maj, 2007 19:12 , Anonymous Anonym sa...

Ja du Linda! Jag kan dess värre inte säga att han verkar ha saknat dig och maken. Han har busat och lekt med kusiner hela dagarna, somnat snäll och sovit större delen av natten. Han har varit ett riktigt A-barn....
Men jag förstår att du har lääängtat

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida