Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

måndag, september 29, 2008

Tvära kast

Idag har varit en riktig jojodag. Började ok med dagislämning, men sedan blev Erik alldeles otröstlig på förmiddagen. Till slut sov han i pur utmattning i hela 10 min... På eftermiddagen gick det lite bättre ett tag - då var han glad och vaken - kunde till och med sysselsätta sig själv i korta stunder. När jag hade något särskilt jag ville göra - som att få iväg ett mail till jobbet, så skulle han dock ha mammas fulla uppmärksamhet. Ju närmare vi kom tidpunkten då det var dags att gå iväg för att hämta Max så blev han allt mer missnöjd.

Precis innan jag skulle gå ut och trycka upp hissen, så ringde Ylva och meddelade att hon var på söder och gärna spontansågs. Jättekul tänkte jag, men synd att jag känner mig helt urblåst. Hämtningen på dagis gick finfint. Max var utan blöja och väldigt stolt. Jag blev lite nervig för att det skulle hända någon olycka i parken och tjatade om att kissa, men det var inget som den lille herrn ville göra. Det hände inga olyckor och vi hade en jättetrevlig stund med Ylva och Vida. På väg hem, så gick vi förbi Max nya favoritgrej - kyrkklockan. Synd bara att kyrkan var stängd, så att vi inte kunde gå in - det pågick någon filminspelning.

Väl så barrikaderade sig Max i Rogers garderob... gläntade på dörren ibland och ropade lite på mig för att komma och busa i omgångar. När det var dags för mat så kom han först glatt till bordet, men nästan genast skulle han inte äta "nånnånting". Jag hade bestämt att nu skulle här ätas och en riktig kamp utvecklade sig. Max var jätteledsen och till slut jag också - först då tog han mig i handen och gick tillbaks till köket och så åt han upp allt och lite till.

Sedan en liten stund sover han och för nästan första gången i mitt sällskap har han somnat utan att jag ligger brevid. Jag satt där en liten stund och pratade, gick iväg - kom tillbaka lite snabbt och gick igen. Allt helt utan minsta lilla protest. Nu ska jag inte ropa hej, men det känns som om han börjar bli stor nu:-) Det vore väldigt skönt att få ut lite mer av kvällarna för jag blir så groggy när jag ska somna honom. Jag som normalt har svårt att somna, har svårt att hålla mig vaken när han ska sova.

2 kommentarer:

Klockan 29 september, 2008 22:44 , Anonymous Anonym sa...

Han är en bestämd herre Max. Hoppas att Erik är mer tillfreds imorgon.
Kram
Mamma o mormor

 
Klockan 30 september, 2008 13:43 , Anonymous Anonym sa...

Vilken duktigt kille att vara utan blöjan. Jag beundrar dig som klarar av två små stormar =)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida