Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

torsdag, oktober 30, 2008

Inget roligt att skriva utan bilder

Åh vad jag är ledsen över att bildöverföringen inte fungerar från kameran och att vi heller inte har någon minneskortsläsare i datorn. Det blir inte lika roligt att skriva utan bilder på mina små underverk. Ibland när jag tittar på mina små killar så stockar det sig i halsen och ögonen nästan fylls av glädjetårar - känner en sådan obeskrivlig kärlek. Sedan finns det stunder när kärleken visserligen finns kvar, men när jag bara vill gå och gömma mig - läs när inget verkar bita på Eriks skrik och när Max trotsar som värst. Max är inne i en ganska motsägelsefull period - det finns liksom bara svart eller vitt, antingen är han väldigt gosig och kärleksfull eller så är han arg och tittar med svart blick på sin dumma mamma...

5 kommentarer:

Klockan 31 oktober, 2008 09:07 , Blogger Kajsa sa...

Hej, kul med ett livstecken bara. Men köp en sån där multiläsare med usb, finns på typ Expert och kostar bara runt 200-300 kr. Suvve att överföra saker till datorn utan att behöva några andra sladdar och funkar med nästan alla minneskort.

 
Klockan 31 oktober, 2008 19:13 , Anonymous Anonym sa...

KRAM! Funkar inte din mobilkamera för överföring då?

 
Klockan 01 november, 2008 16:47 , Anonymous Anonym sa...

moster har ju också fått känna av de svarta ögonen.... Men han är en goding ialla fall. Puss på er!

 
Klockan 01 november, 2008 16:47 , Anonymous Anonym sa...

moster har ju också fått känna av de svarta ögonen.... Men han är en goding ialla fall. Puss på er!

 
Klockan 01 november, 2008 21:58 , Blogger Anette sa...

Det är kul bara du skriver. Jag går in och kikar nästintill varje dag. Och min nyfikenhet angående lille Erik blev ju lyckligtvis litet stillad när jag kikade på samekissens blogg.

Här är det också sådan där lagomt charmig 3-årstrots som gäller. "Nej, jag vill inte ha nya vinterdäck på bilen!". "Nej, jag vill inte äta maten!", "Nej, jag vill inte ha ny overall!"." Nej, nej, nej"... Man får allt bara gosa så mycket man hinner med mellan varven.
*Kram*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida