Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

tisdag, september 30, 2008

Liten blir stor

För andra kvällen i rad har nu Max somnat själv. Känns helt mirakulöst. Idag var han egentligen inte lika pigg på det, men med stök, bök och sång i köket så gick det an. Dessutom så försöker han nu sova utan blöja... Det har gått åt fem par kalsonger sedan han kom hem från dagis och jag vågar inte tänka på lakan i natt... men han propsade på att vara utan för vi pratade om hur han ska säga till innan. Nu kommer min mammagrupp att slå mig, men jag har infört en liten belöningstrappa. När Max har kissat på pottan 3 gånger och kalsongerna är torra får han en piggelin när som helst han önskar. När han har gjort det 6 gånger blir det valfri lek med mamma och/eller pappa så länge han önskar och när han gjort det 10 gånger får han köpa vad han vill för 100 kronor. Vi har satt upp en teckning på kylskåpet som vi ska fylla i. Detta satte sådan fart på honom att han absolut ska sova utan blöja också..

Det känns väldigt kul att han verkligen vill försöka själv nu - även om tajmingen kanske kunde varit bättre - eftersom jag är ensam hemma med barnen nu under två nätter.

Dagens stora glädjeämne är att jag har hittat en stenfirma som kan fixa en fönsterbräda till vårt kök som ser ut som den i fönstret brevid. Lite minus får man väl dock klassa priset som - 3.700 kr för en fönsterbräda:-( Känns lite i mastigaste laget, så nu ska jag surfa runt lite och se om det inte är någon annan som kan åstadkomma detta lite billigare.

3 kommentarer:

Klockan 03 oktober, 2008 20:55 , Anonymous Anonym sa...

hej svejs ta och strunta i "mammagruppen" gör som ni vill och gör det som passar er. Hoppas max blir torr snabbt och att du slipper hålla på som vi fick göra.

Kram Anneli

 
Klockan 12 oktober, 2008 21:42 , Blogger Anette sa...

Oj, vad kul att få läsa om dig, Max och Erik igen.

Här kämpar vi också på med litet potträning. I halvfart. Tiden räckte inte riktigt till som den skulle i somras.
Hoppas att ni har det bra.
*Massor med kramar*
A

 
Klockan 13 oktober, 2008 13:38 , Anonymous Anonym sa...

Hej lillebror Erik du fyller 2-mån.idag.Skickar många kramar åt mina små pojkar.farmor och farfar.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida