Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

tisdag, november 04, 2008

Amma eller inte...

Just nu går jag lite i valet och kvalet hur jag ska göra i fortsättningen. De senaste två veckorna har jag haft väldigt ont i höften och smärtan har strålat ner i benet (vänstra). Enligt läkare som jag besökte i fredags är det foglossning som orsakas av amning och amningshormoner. Nu går jag på behandling hos naprapat som visserligen verkar ge lite resultat, men de är ju inte säkra på att det inte kommer igen så länge som jag ammar.

Att jag dessutom får små sprickor på ena b-vårtan titt som tätt (till exempel just nu) bidrar heller inte positivt till amningen.

På ett sätt är det väldigt bekvämt att amma, man har alltid maten där och det ger en speciell känsla av närhet - men sjutton hur mycket ska man offra för den?

Ska prata lite med bvc och se vad de säger - jag kanske kan hitta någon bra avtrappningsmodell..

8 kommentarer:

Klockan 04 november, 2008 13:26 , Blogger Kajsa sa...

Hur länge ammade du Max? Ja jag har ju mycket erfarenhet av att sluta amma/flaskmata om du behöver tips. råd eller stöd. :)

 
Klockan 05 november, 2008 15:03 , Blogger Samekissen sa...

Usch det låter inte bra. Men är det inte skönt så mår ju inte du bra... Hoppas att du kommer fram till något bra. Annars pratas det ju rätt varmt om hobbyamning just nu.

 
Klockan 05 november, 2008 22:16 , Blogger Linda sa...

Max ammade jag ju länge... tills han var runt året. Visserligen inte så mycket på slutet, men ändå. Jag ska ta mig i kragen och ringa bvc imorgon för att se om jag kan få några bra råd osv angående hormonerna som verkar vara mitt största problem

 
Klockan 06 november, 2008 16:48 , Anonymous Anonym sa...

Kanske kan du dra ner lite i taget. Erik kommer inte att "lida" av att du slutar amma. Ni ska ju må bra båda två..... Finns ju faktiskt barn som bara får flaska och de blir ju stora de också:)

kram syster

 
Klockan 05 december, 2008 18:18 , Anonymous Anonym sa...

Jag vill läsa om godingarna:(

 
Klockan 14 december, 2008 16:39 , Anonymous Anonym sa...

GRATTIS ERIK
Du hade din Fyra månadersdag lördagen den 13/12.
Kramar Farmor och Farfar.

 
Klockan 08 januari, 2009 10:30 , Anonymous Anonym sa...

låter ingen vidare!
Attt du ens orkar amma när du har såå ont och såren dessuotm!
Skull ha slänpppt det på en gång. Pumpat ur och gett på flaska. Sen blandat ersättning med mjölk.

 
Klockan 13 mars, 2009 11:45 , Anonymous Anonym sa...

Erik du har din 7-månadersdag idag
Vi vill bara gratta dig
kramar farfar och farmor

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida