Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

fredag, maj 25, 2007

Tänder, tugga & sätta i halsen..

Kom just på att jag missat att dokumentera att Max sjätte tand nu är på G. Trodde den skulle titta fram tidigare, men det är först nu man kan känna en liten sylvass flisa.. Det är hans vänstra framtand som lite smått skymtar den här gången.

Apropå tänder, så tänkte jag på att tugga. Max brukar ju vara rätt duktig på att tugga stora bitar, men nu har jag fått lite skrämselhicka efter att ha läst och hört lite kort om Peo. Han fick tydligen ner pastasnäckan i lungorna eller bronkerna och har varit på sjukhuset hela natten och åtminstone till lunch idag. Han skulle sövas och sedan skulle de scanna av med kamera. Lille stackaren:-( Låter hemskt och inget som man vill ska hända ens eget barn. Det lär bli små bitar framöver...

3 kommentarer:

Klockan 26 maj, 2007 17:02 , Blogger Camillas lockar sa...

Usch ja. Vill bara mata honom med fyramånaderspuré nu. Men det kan man ju inte :-) Så han är redan tillbaka till "vanlig" konsumtion. Och en skiträdd morsa bredvid.

 
Klockan 26 maj, 2007 17:03 , Blogger Camillas lockar sa...

Och just det, jag skulle ju säga KUL med sjätte tanden :-) Peo fick ju sina åtta ganska tidigt, men står nu och stampar. Jag läntar till fler gaddar så han kan tugga ännu bättre...

 
Klockan 28 maj, 2007 18:58 , Blogger Åsa sa...

Tänk att jag också har en blogg nu!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida