Mammabubblan x 2

Bloggen började mitt i mammabubblan runt Max och nu har den tagit lite ny fart sedan lillebror Erik kom till världen.

torsdag, augusti 31, 2006

Hmm det där med regelbundenhet...

Ja, nu var det ju ett par dagar sedan jag skrev något här. Det är lite svårt att hitta tiden ibland för som bekant är ju Max en väldigt social liten varelse som vill ha mammas uppmärksamhet mest hela tiden:-) Sedan har ju den här veckan varit fullsmockad med grejer att göra.

I måndags var vi och gratulerade mormor på födelsedagen.. Hon fick en extra mysig morgon med massa blöta dreggelpussar från Max. Både Max och jag passade på att ta ett bad i mormor och morfars härliga badrum. Hemfärden ombesörjdes med hjälp av tåget och det var Max premiärtur. Han har ju i och för sig åkt t-bana, men inget riktigt tåg. Han märkte väldigt lite av resan eftersom han sov hela tiden. Dagens gulligaste händelse var nog att mormoster (nytt ord va, men ni fattar) Ingmari var så nyfiken på Max att hon stod och väntade på stationen i Strängnäs bara för att få en glimt av honom innan vi skulle åka.

I tisdags var vi (jag) hos doktorn. Hon berättade att det inte var särskilt många mammor som brukade ligga och sjunga Små grodorna i gynstolen, faktiskt var jag den första.... Sången hjälpte dock föga utan Max fick krypa upp i famnen på mig. Det var faktiskt riktigt skönt att fokusera på honom istället för att tänka för mycket på själva undersökningen.

I går onsdag, så jobbade jag och Max lite. Jag skulle äta lunch med min nya chef, så Max och jag begav oss till Sundbyberg och Coop. Först hade jag tänkt att mormor skulle varit barnvakt, men sen så tänkte jag om. Det vore ju bättre om chefen fick se Max och hur han kan vara, så att han bättre förstår mig. Min strategi gick inte riktigt som planerat eftersom Max var en liten solstråle och dessutom somnade busenkelt.. Hmm varför gör han aldrig det annars. Nu tyckte ju "chefen" att var han så snäll, så borde det ju inte vara några problem för mig att jobba lite. Förutom att träffa chefen, så kändes det som vi träffade halva företaget. Medan vi väntade i receptionen hann många kollegor passera och alla ville naturligtvis kommentera och kika på lilla guldklimpen. Till en början tyckte nog Max att det var ganska trivsamt, men till slut blev han lite tjurig. Det blev väl lite för mycket "apa på zoo".

Ja, så blev det då torsdag och dags för mammagrupp och babysim. På mammagruppen var det väldigt få som dök upp. Det känns inte riktigt som vi har fått korn på varandra ännu vi mammor. Alla är trevliga, men håller sig lite på sin kant. Kanske blir det annorlunda sista gången när bvc inte kommer hålla igång oss längre. Veckans kanske mest efterlängtade händelse, babysimmet, blev inte riktigt den stora succé som vi önskade. Max var tämligen förnöjd och lite förundrad till en början, men efter en stund blev det lite för mycket och Max bestämde sig för att överrösta alla nya sånger och de andra små bebisarna. Efter lite tröstande och så lugnade han sig lite, men den där totala lyckoupplevelsen infann sig inte. Vi får hoppas att det går bättre nästa vecka.

Imorgon ska Max vaccineras. Då ska vi även passa på att mäta och väga honom. Har ju inte gjort det sedan 3 mån-dagen. En kvalificerad gissning är att han väger 9 kg och är 71 cm lång. Någon annan som vågar sig på en gissning?

1 kommentarer:

Klockan 02 september, 2006 19:08 , Blogger Camillas lockar sa...

Va! Jobbar du?!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida